Κωτσόβολος: Ψηφιακός μετασχηματισμός, ανανέωση καταστημάτων, επανατοποθέτηση

Κωτσόβολος: Ψηφιακός μετασχηματισμός, ανανέωση καταστημάτων, επανατοποθέτηση

Οι καιροί αλλάζουν, οι καταναλωτικές συνήθειες διαφοροποιούνται μαζί με τις απαιτήσεις των καιρών, ο κόσμος μεταβάλλεται διαρκώς. Η Κωτσόβολος, η κορυφαία αλυσίδα στο λιανικό εμπόριο λευκών συσκευών στην Ελλάδα, μια εταιρεία που ιδρύθηκε πριν από 67 χρόνια ήτοι το 1950, ακολουθώντας τα «προστάγματα» των καιρών βρίσκεται σε γενικευμένη – ολιστική ανανέωση σ'' όλα τα επίπεδα.

Πρόκειται για ένα πλάνο ολιστικής ανανέωσης σ'' όλα τα επίπεδα που περιλαμβάνει γενικευμένες ανακαινίσεις καταστημάτων, επανατοποθετήσεις σε κομβικές περιοχές μέσω μεταφοράς σε μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα καταστήματα, ενώ συνεχίζεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός.

Ο όμιλος στη χρήση Μάιος 2016 έως Απρίλιος 2017 παρουσίασε τα καλύτερα αποτελέσματα των τελευταίων δέκα χρόνων, από το 2007 και αυτό είναι απόρροια του management που κινείται σε πολλά επίπεδα, έχοντας εκμεταλλευτεί και τις αλλαγές που έχουν λάβει χώρα στην αγορά τα τελευταία χρόνια.

Στη χρήση που ολοκληρώθηκε τον περασμένο Απρίλιο, τα κέρδη προ φόρων (EBIT) διαμορφώθηκαν στα 9,5 εκατ. ευρώ από 6,7 εκατ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη, ενώ τα κέρδη προ αποσβέσεων και φόρων (EBITDA) ανήλθαν στα 14,5 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας ρεκόρ, από το 2010 μέχρι σήμερα.

Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 11,5%, φτάνοντας στα 408 εκατ. ευρώ, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα άγγιξαν τα 40 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, οι επενδύσεις, για το οικονομικό έτος 2016/17 ήταν 8,5 εκατ. ευρώ, ενώ για τη φετινή χρήση υλοποιούνται επενδύσεις που θα φτάσουν τα 15 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για επενδύσεις τόσο σε νέα καταστήματα, όσο κυρίως στις αναβαθμίσεις και ανακαινίσεις ήδη υπαρχόντων, κάτω από το νέο πρίσμα φιλοσοφίας του ομίλου.

Η Κωτσόβολος αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία του ομίλου της Dixons Carphone. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχει γυρίσει σε κερδοφορία παρουσιάζοντας πλέον διψήφια ποσοστά αύξησης κερδών, ενώ σε συμφωνία με τη μητρική, επανεπενδύει το 100% των ετήσιων κερδών της.

Δύο νέα καταστήματα σε Πειραιά και River West

Το δεύτερό της κατάστημα στην πόλη του Πειραιά άνοιξε στις 5 Οκτωβρίου η Κωτσόβολος. Πρόκειται για ένα 5όροφο κτίριο στη συμβολή των οδών Τσαμαδού και Φίλωνος, που παλαιότερα φιλοξενούσε κατάστημα της Sprider Stores. Στόχος είναι αυτό το κατάστημα που βρίσκεται σε κομβική τοποθεσία με πολύ κόσμο και κοντά στο λιμάνι, να αποτελέσει σημείο αναφοράς για τον όμιλο σ'' όλη την ευρύτερη περιοχή.

Επίσης, μόλις εγκαινιάσε ένα ακόμη μεγάλο κατάστημα στο εμπορικό κέντρο RIVER WEST, στην παράλληλη της Λεωφόρου Κηφισού στο Αιγάλεω.

Την περυσινή χρονιά προστέθηκαν πέντε νέα καταστήματα σε Αίγιο, Άρτα και Μουδανιά, Χολαργό και δεύτερο κατάστημα στην Πάτρα. Γενικότερα, το επενδυτικό πλάνο των τελευταίων δύο ετών περιλαμβάνει 37 (συνολικά) ανακαινίσεις και 13 μετεγκαταστάσεις καταστημάτων σε καλύτερες κτιριακές υποδομές και κομβικότερα σημεία.

Το επενδυτικό πλάνο και η πολιτική για τα καταστήματα

Πολιτική πλέον του ομίλου δεν είναι το «τυφλό» άνοιγμα νέων καταστημάτων, αλλά η ουσιαστικότερη επανατοποθέτηση στην αγορά, με μερική αναδιάταξη καταστημάτων, μετακινήσεις σε καλύτερα ακίνητα κ.λπ.

Μέσα σ'' αυτό το νέο τοπίο και σε μια συγκυρία μεγάλων προβλημάτων και ανακατατάξεων στον κλάδο, η εταιρεία Κωτσόβολος συνεχίζει το επενδυτικό της πρόγραμμα, σε μια προσπάθεια να...  κατοχυρώσει περιοχές, ή να επανατοποθετηθεί στην αγορά, υπό άλλους όρους. Η διοίκηση του ομίλου στην Ελλάδα κρίνει ότι τώρα είναι η περίοδος για την εδραίωση και τον «έλεγχο» περιοχών στις οποίες δεν είχε παρουσία ο όμιλος.

Ψηφιακός μετασχηματισμός

Σε εξέλιξη βρίσκεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός στα συστήματα του ομίλου, μια επένδυση που θα ξεπεράσει τα 10 εκατ. ευρώ, με στόχο να δημιουργηθούν τα καταστήματα νέας γενιάς, με ευρωπαϊκό «αέρα» όπου η περιήγηση σ'' αυτά θα είναι ευχάριστη και ψυχαγωγική. Το ποσοστό ικανοποίησης των πελατών ενθαρρύνει την εταιρεία για τις συνολικές της προσπάθειες, σημειώνοντας συνεχές ρεκόρ στους δείκτες ικανοποίησης πελατών.

Οι επενδύσεις στην τεχνολογία - ειδικά στο επίπεδο των business applications - αποτελούν το έναυσμα για σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία της επιχείρησης.

Πρόκειται για μια συνολικότερη διαχείριση της αλλαγής που απαιτεί ανάλογη προετοιμασία και σχέδιο για όλες τις βασικές πτυχές της: συστήματα, διαδικασίες και φυσικά τους ίδιους τους ανθρώπους. Δημιουργήθηκε ειδικό τμήμα Business Change στα πρότυπα οργάνωσης της μητρικής εταιρείας, το οποίο καλείται να βοηθήσει από τη δική του σκοπιά σε αυτόν το μετασχηματισμό.

Ανθρώπινο δυναμικό, εκπαίδευση, προσλήψεις

Η εταιρεία επενδύει διαχρονικά στο κομμάτι του ανθρώπινου δυναμικού της, ενώ την τελευταία διετία έχει αυξήσει τους εργαζομένους της κατά 15%, προσφέροντας παράλληλα συνεχόμενη εκπαίδευση σε όλους τους εργαζομένους της.

Οι ώρες εκπαίδευσης που αφιερώθηκαν τον τελευταίο χρόνο έφτασαν τις 52.655, για την πραγματοποίηση 348 σεμιναρίων, ενώ η εταιρεία δημιούργησε έναν ειδικό χώρο εκπαιδεύσεων 500 τ.μ. με όλες τις σύγχρονες ανέσεις που απαιτούνται για την περεταίρω ανάπτυξη των δεξιοτήτων των εργαζομένων.

Σε έρευνα ικανοποίησης των εργαζομένων, αποδεικνύεται ο υψηλός βαθμός ικανοποίησης, καθώς το 92% των εργαζομένων νιώθουν «Εξαιρετικά υπερήφανοι» που εργάζονται για την Κωτσόβολος. Τα υψηλά ποσοστά ικανοποίησης των εργαζομένων αποτελούν το σημείο αναφοράς για τον όμιλο της Dixons Carphone, καθώς ξεπερνούν σημαντικά το Benchmark της Ευρώπης στον κλάδο του retail.

Οι νέες σύγχρονες υπηρεσίες

Η εταιρεία εισήγαγε το νέο concept «Ελάτε Σπίτι Μας», προτρέποντας τους επισκέπτες του καταστήματος να επισκεφτούν την κατηγορία μικροσυσκευών και μέσα από τη μεγάλη γκάμα της να επιλέξουν την ιδανικότερη λύση μικροσυσκευής για το σπίτι και τις ανάγκες τους. Παράλληλα, στον ειδικό χώρο «Ελάτε σπίτι μας να πιούμε καφέ» η αλυσίδα προσκαλεί τους επισκέπτες του καταστήματος να χαλαρώσουν και να απολαύσουν τον καφέ τους.

Καινοτομία στον τρόπο πληρωμής - Ταμεία Express

Η εταιρεία, αναγνωρίζοντας τις απαιτήσεις του σύγχρονου και γρήγορου τρόπου ζωής, επενδύει σε νέους τρόπους εξυπηρέτησης, λανσάροντας Ταμεία Express για ηλεκτρονική πληρωμή. Κατάφερε πρώτη στην Ελληνική αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, να δώσει τη δυνατότητα στους πελάτες, που πληρώνουν μέσω πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, να ολοκληρώνουν τη συναλλαγή τους χωρίς να περάσουν από τα κεντρικά ταμεία. Ήδη σε 40 καταστήματα υπάρχουν 150 σημεία εξυπηρέτησης και το 38,9% των συναλλαγών με κάρτες γίνεται χωρίς ο πελάτης να περνά από το ταμείο

Υπηρεσίες: Service Corners / Fix&Go / 48 ώρες

Το Service Corner του Support 360°” έχει στόχο να παρέχει υποστήριξη και συμβουλές για τη συντήρηση, επισκευή, αναβάθμιση και συνεχή προστασία όλων των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, ενώ παράλληλα πραγματοποιούνται στο σημείο επισκευές προϊόντων. Σε 14 επιλεγμένα Service Corners, από τα 34 που υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα, μπορεί κανείς να αναζητήσει την υπηρεσία Fix&Go για αντικατάσταση της σπασμένης οθόνης κινητού μέσα σε μόλις 20 λεπτά και Laptop σε 24ώρες επισκευή ή αντικατάσταση. Tα 6 Service βρίσκονται στην Αθήνα, τα 2 στη Θεσσαλονίκη και τα υπόλοιπα στην περιφέρεια. Τα υπόλοιπα 20 Service Corners βρίσκονται τα 9 στην Αθήνα, 1 Θεσσαλονίκη και τα υπόλοιπα στην περιφέρεια. Και τα 34 Service Corners υποστηρίζουν υπηρεσίες κινητής, computing και τηλεόρασης.

48ώρες – Υπηρεσία επισκευής... fast track

H υπηρεσία τεχνικής υποστήριξης οικιακών συσκευών, το “Total Support Premium 48 ώρες” αποτελεί extension της ήδη υπάρχουσας Premium Total Support υπηρεσίας που προσφέρει η Κωτσόβολος στους πελάτες της. Η νέα υπηρεσία υπόσχεται – για πρώτη φορά στην Ελλάδα- επισκευή ή αντικατάσταση του ψυγείου, της κουζίνας ή του πλυντηρίου εντός 48 ωρών από την ώρα που θα δηλωθεί η βλάβη.

Η υπηρεσία «Total Support Premium 48 ώρες» έχει χρονική διάρκεια για 5 χρόνια, προσφέροντας στις συσκευές την προστασία που χρειάζονται, από την 1η μέχρι και την τελευταία ημέρα του συμβολαίου αποκλειστικά από την Κωτσόβολος.

Η επισκευή της συσκευής γίνεται κατ' οίκον για αποφυγή πιθανής φθοράς ή ζημιάς κατά τη μεταφορά προς επισκευαστικά κέντρα. Αξίζει να αναφερθεί πως μέχρι σήμερα (4 μήνες από το λανσάρισμα της υπηρεσίας) η εταιρεία έχει ανταποκριθεί σε 300 γεγονότα με ένα δείκτη ικανοποίησης 99% για τους συγκεκριμένους πελάτες.