Το Leasing πατάει γκάζι

Το Leasing πατάει γκάζι

Αλλαγή φιλοσοφίας σε όλα τα επίπεδα στην αγορά αυτοκινήτου φέρνουν τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση. Το προφανές αφορά τις εκπτώσεις που παρέχονται μέσω των ειδικών μέτρων που ανακοίνωσε η κυβέρνηση και τα οποία επεκτάθηκαν μέσα στην εβδομάδα, φέρνοντας ακόμη πιο κοντά μια τεχνολογική επανάσταση στην οποία η Ελλάδα ακόμη... βραδυπορεί. Παράλληλα, όμως, εισάγεται και μια διαφορετική αντίληψη στην υπόθεση της απόκτησης και της χρήσης αυτοκινήτου με τη χρονομίσθωση να αποκτά το πάνω χέρι έναντι της συμβατικής ιδιωτικής αγοράς. Η αλλαγή φιλοσοφίας φέρνει και έναν διαφορετικό modus operandi μεταξύ των αντιπροσώπων και των εταιρειών μίσθωσης, που θα αλλάξει την εικόνα της αγοράς όπως οι περισσότεροι τη γνώριζαν μέχρι σήμερα, φέρνοντας σημαντικές επιχειρηματικές ανακατατάξεις τα επόμενα χρόνια.


Οι δύο λόγοι για τους οποίους στην υπόθεση της ηλεκτροκίνησης το leasing θα έχει τον πρώτο λόγο είναι:

1. Την πρώιμη, τρέχουσα περίοδο εξέλιξης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η τεχνολογία τρέχει με τέτοιους ρυθμούς, που ανά τρία με τέσσερα χρόνια θα αλλάζει, μέχρι να ωριμάσει. Κάτι το οποίο, όπως εξηγούν παράγοντες της αγοράς, θα καθιστά ένα σημερινό αυτοκίνητο ξεπερασμένο στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα. Και κάτι τέτοιο θα έχει μεγάλη επίπτωση στην τιμή μεταπώλησής του κατά το ίδιο διάστημα .
2. Παράλληλα, ο ορίζοντας αντοχής των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τοποθετείται (σήμερα) στο ίδιο χρονικό διάστημα (τετραετίας ή πενταετίας), κάτι που σημαίνει ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον χρόνο αυτό θα πρέπει να αντικαθίσταται (το ίδιο ή η μπαταρία του).
Με αυτά τα δεδομένα, εξηγούν οι ίδιοι παράγοντες, η χρονομίσθωση είναι η πλέον ασφαλής λύση για όσους τολμήσουν το βήμα της μετάβασης από τα συμβατικά καύσιμα στη νέα, καθαρή τεχνολογία. Ενα βήμα το οποίο διευκολύνει η κυβέρνηση με τα νέα μέτρα, αυξάνοντας από το 15% στο 20% την επιδότηση στα φθηνότερα αυτοκίνητα (κόστος πρόσκτησης έως 30.000 ευρώ) και βάζοντας οροφή τα 6.000 ευρώ αντί 5.500 ευρώ που αρχικά προβλεπόταν και σε 15% αντί 10% για οχήματα άνω των 30.000 με οροφή τα 6.000 ευρώ. Σε περίπτωση απόσυρσης, η επιδότηση αγγίζει τις 7.000 ευρώ, ενώ αν ο αγοραστής αποκτήσει και οικιακό φορτιστή τότε η επιδότηση φτάνει τα 7.500 ευρώ. Ετσι, σε ορισμένες περιπτώσεις, με τα νέα, αυξημένα και ενισχυμένα κίνητρα, στην πράξη η μείωση της τιμής ηλεκτροκίνητου μέσου θα φθάνει μέχρι το 35%. Πρόκειται για ποσοστό που ανατρέπει τα δεδομένα και πλέον φέρνει πολύ πιο κοντά τη δυνατότητα απόκτησης ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με δεδομένο ότι οι τιμές των περισσότερων μικρομεσαίων μοντέλων της αγοράς τοποθετούνταν στο επίπεδο των 35.000 ευρώ.


Δεν είναι τυχαίο ότι την ημέρα των κυβερνητικών ανακοινώσεων για την επέκταση των μέτρων για την ηλεκτροκίνηση, η Πειραιώς leasing ανακοίνωσε το πρόγραμμα ëv-lease, το οποίο δίνει τη δυνατότητα χρηματοδοτικής ή λειτουργικής μίσθωσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων με δύο τρόπους: Τη χρηματοδοτική και τη λειτουργική μίσθωση. Αντίστοιχα προγράμματα, βέβαια, έχουν όλες οι μεγάλες εταιρείες μισθώσεων, όπως η Autohellas Hertz, η Avis, έχοντας και το δεδομένο ότι στην Ευρώπη οι πελάτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων προτιμούν πλέον τη λύση του leasing.

Πώς λειτουργούν τα προγράμματα

Στη χρηματοδοτική μίσθωση ο πελάτης έχει τη δυνατότητα σύμβασης για 3, 4 ή 5 έτη, καταβάλλοντας μηνιαίο μίσθωμα για το κόστος απόκτησης του οχήματος. Στη λήξη αποκτά την κυριότητα έναντι χαμηλού τιμήματος εξαγοράς.
Στη λειτουργική μίσθωση η σύμβαση δίνει τη δυνατότητα στον πελάτη να αποκτήσει τη χρήση του οχήματος για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα (3-5 χρόνια ή και μικρότερο σε ορισμένες περιπτώσεις), πληρώνοντας σταθερό μηνιαίο μίσθωμα, το οποίο θα περιλαμβάνει και πακέτο υπηρεσιών (π.χ. ασφάλιση, συντήρηση κ.τ.λ.). Κατά τη λήξη της μισθωτικής περιόδου, ο πελάτης είτε επιστρέφει το όχημα στην εταιρεία, είτε μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια της μίσθωσης, είτε να το εξαγοράσει έναντι προσυμφωνημένου τιμήματος.

Αναδημοσίευση από τον Φιλελεύθερο του Σαββατοκύριακου. 25-26 Ιουλίου 2020