«Όπλα» κατά της ακρίβειας: Καλάθι του νοικοκυριού, market pass, ενισχύσεις στο ρεύμα

«Όπλα» κατά της ακρίβειας: Καλάθι του νοικοκυριού, market pass, ενισχύσεις στο ρεύμα

Η καταπολέμηση της ακρίβειας και η στήριξη των πιο ευάλωτων νοικοκυριών βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της νέας κυβέρνησης που ήδη από τις πρώτες μέρες ανάληψης των καθηκόντων της, προχώρησε στη λήψη δέσμης μέτρων.

Η πορεία του πληθωρισμού στα τρόφιμα οδήγησε την κυβέρνηση στην πρόβλεψη για παράταση μέχρι το τέλος του έτους του «Καλαθιού του νοικοκυριού» αλλά και του μέτρου του μέγιστου περιθωρίου κέρδους για τις επιχειρήσεις που εμπορεύονται βασικά καταναλωτικά προϊόντα και καύσιμα, προκειμένου να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας.

Ένα επιπλέον και διαχρονικό όπλο αποτελούν οι εντατικοί έλεγχοι σε όλο το εύρος της αγοράς, ενώ ταυτόχρονα εξετάζεται και η παράταση του market pass. Αλλά και σε ό,τι αφορά στις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος, ανακοινώθηκαν χθες για τον Ιούλιο, ενισχύσεις για ευάλωτα νοικοκυριά και αγρότες.

Υπενθυμίζεται ότι ο πληθωρισμός στην Ελλάδα υποχώρησε στο 2,7% τον Ιούνιο, από 4,1% το Μαΐο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Eurostat, ενώ στην Ευρωζώνη διαμορφώθηκε στο 5,5%, έναντι 6,1% τον Μάιο. Τον Ιούνιο του 2022 ο πληθωρισμός είχε φθάσει και το 11,6%. Ωστόσο, με βάση τις κύριες συνιστώσες του πληθωρισμού στη ζώνη του ευρώ, τρόφιμα, αλκοόλ και καπνός καταγράφουν τις υψηλότερες ανατιμήσεις τον Ιούνιο (11,7%, έναντι 12,5% τον Μάιο), ακολουθούμενες από τα μη ενεργειακά βιομηχανικά αγαθά (5,5%, σε σύγκριση με 5,8% τον Μάιο), υπηρεσίες (5,4%, έναντι 5,0% τον Μάιο) και ενέργεια (-5,6%, σε σύγκριση με -1,8% τον Μάιο).

«Οτιδήποτε θεσμοθετήσει η πολιτεία για το καλό των καταναλωτών, όλες οι επιχειρήσεις των σούπερ μάρκετ θα το εφαρμόσουν» επισημαίνει σε δήλωσή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολος Πεταλάς.

Όπως σημειώνει, η πρωτοβουλία «Καλάθι του νοικοκυριού» ξεκίνησε τον περασμένο Νοέμβριο με στόχο να βοηθήσει η πολιτεία τους ευάλωτους πολίτες και υιοθετήθηκε από το σύνολο των επιχειρήσεων του κλάδου. «Το μέτρο έχει ήδη συμπληρώσει οκτώ μήνες ύπαρξης και ενώ στην αρχή είχε κερδίσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών, βλέπουμε ότι σιγά σιγά ατονεί, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν συνεχώς νέες προσφορές σε νέες κατηγορίες προϊόντων», προσθέτει.

Σύμφωνα με τον κ. Πεταλά, η απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης να συνεχίσει την εφαρμογή του μέτρου μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2023 ίσως να μην ικανοποιήσει απόλυτα τους καταναλωτές που καλούνται να επιλέξουν μόνο μέσα από συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων τις εκπτώσεις στις τιμές.