Persado: Η startup που έχει «σηκώσει» 66 εκατ. δολ.

Persado: Η startup που έχει «σηκώσει» 66 εκατ. δολ.

Της Αντιόπης Σχοινά

Με βάση στη Νέα Υόρκη, αλλά με ελληνικές ρίζες, καθώς προέκυψε ως μία ιδέα που αναπτύχθηκε στο εσωτερικό της Upstream, έχει κατακτήσει τη διεθνή επενδυτική κοινότητα στον τομέα της τεχνολογίας, ξεχωρίζοντας στο ψηφιακό μάρκετινγκ.

Τελευταίο της επίτευγμα η ολοκλήρωση του 3ου γύρου χρηματοδότησης ύψους 30 εκατ. δολαρίων με βασικό επενδυτή την Goldman Sachs. Αν συνυπολογιστούν δε και οι προηγούμενες χρηματοδοτήσεις, το ύψος τους ξεπερνά πλέον τα 66 εκατ. δολάρια, όταν η εταιρεία ξεκίνησε αυτόνομη πορεία μόλις το 2012, καθώς μέχρι τότε αποτελούσε ξεχωριστό division της Upstream.

Η εταιρεία έχει από την αρχή της λειτουργίας της έδρα στις Ηνωμένες Πολιτείες και αυτό γιατί οι κατηγορίες επιχειρήσεων στις οποίες απευθύνεται είναι πολύ μεγάλες εταιρείες και τέτοιες υπάρχουν ελάχιστες στην ελληνική αγορά.

Και αν το όνομα της Goldman Sachs εντυπωσιάζει, εξίσου δυνατά είναι και τα ονόματα των υπόλοιπων επενδυτών, τόσο του συγκεκριμένου γύρου, όσο και των προηγουμένων, όπως Bain Capital Ventures, StarVest Partners, American Express Ventures και Citi Ventures.

Πού οφείλεται η επιτυχία της εταιρείας

O λόγος που η Persado πείθει πελάτες και επενδυτές είναι η αποδοτικότητα της πλατφόρμας που έχει αναπτύξει και επιτρέπει την εντυπωσιακή αύξηση των επιδόσεων μίας καμπάνιας μάρκετινγκ μέσα από τα ψηφιακά μέσα.

Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΤΗΣ PERSADO

Η Persado συνδυάζει τις δυνατότητες της γλώσσας με την ανάλυση δεδομένων έτσι ώστε να μεγιστοποιήσει την αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας. Η πλατφόρμα της Persado, η μοναδική του είδους της και μία από τις ελάχιστες που έχουν επιτύχει ως τώρα να προϊοντοποιήσουν και να εμπορευματοποιήσουν γνωσιακές τεχνολογίες, επεξεργάζεται γλωσσικά χαρακτηριστικά βάσει αλγορίθμων μηχανικής μάθησης (machine learning), προκειμένου να παράγει τους συγκεκριμένους εκείνους συνδυασμούς λέξεων, φράσεων και εικόνων που θα κινητοποιήσουν ένα ακροατήριο μεγάλης κλίμακας, σε πραγματικό χρόνο.

ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΤΗΣ PERSADO

«Η Persado αλλάζει δραματικά τον τρόπο με τον οποίο οι οργανισμοί επικοινωνούν, εξοπλίζοντας τα brands με “έξυπνο περιεχόμενο” που έχει απήχηση στο εκάστοτε ακροατήριο και το παροτρύνει να δράσει», αναφέρει ο Αλέξης Βρατσκίδης, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της εταιρείας. «Αυτός ο πιο πρόσφατος γύρος χρηματοδότησης θα μας επιτρέψει να συνεχίσουμε να επενδύουμε τόσο στο προϊόν που έχουμε αναπτύξει, όσο και στις πωλήσεις. Επιπλέον, θα επιταχύνει την επέκτασή μας σε περισσότερα ψηφιακά κανάλια, αλλά και σε άλλους τομείς πέρα από το marketing, όπως για παράδειγμα σε προγράμματα φαρμακευτικής συμμόρφωσης, στο fitness και την ποιότητα ζωής, στη δραστηριοποίηση στα κοινά, στη διαχείριση ανθρώπινων πόρων και αλλού.»

(Φωτ.: Σύμφωνα με τον διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της εταιρείας, κ. Αλέξη Βρατσκίδη, «η Persado αλλάζει δραματικά τον τρόπο με τον οποίο οι οργανισμοί επικοινωνούν, εξοπλίζοντας τα brands με “έξυπνο περιεχόμενο” που έχει απήχηση στο εκάστοτε ακροατήριο και το παροτρύνει να δράσει».)

«Η Persado έχει αναπτύξει τεχνολογία παραγωγής γνωσιακού περιεχομένου η οποία βελτιστοποιεί τον τρόπο με τον οποίο οι οργανισμοί αξιοποιούν τη γλώσσα προκειμένου να κινητοποιήσουν το κοινό. Ως αποτέλεσμα, οι πελάτες της Persado έχουν αρκετά πιο ανεπτυγμένες σχέσεις με το ακροατήριό τους σε όλα τα κανάλια marketing που χρησιμοποιούν, και, κατά συνέπεια, σημαντικότερες ευκαιρίες για έσοδα,» δήλωσε ο Mark Midle από το τμήμα Τραπεζικής της Goldman Sachs, ο οποίος εντάχθηκε στο διοικητικό συμβούλιο της Persado. «Είμαστε ευτυχείς που θα συνεργαστούμε με τον Αλέξη και ολόκληρη την ομάδα της Persado ώστε να κεφαλοποιήσουμε αυτήν την παγκόσμια ευκαιρία».

Γνωσιακό περιεχόμενο για περισσότερες από 4.000 προωθητικές καμπάνιες

Από τη σύστασή της, η Persado έχει αναπτύξει γνωσιακό περιεχόμενο για περισσότερες από 4.000 προωθητικές καμπάνιες marketing μέσα από ένα ευρύ φάσμα ψηφιακών καναλιών. Έχει συγκεντρώσει δεδομένα από καμπάνιες με πάνω από 40 δισεκατομμύρια «εντυπώσεις» (impressions). Περισσότερα από 75 παγκόσμια brands, συμπεριλαμβανομένων των τριών από τις πέντε μεγαλύτερες εκδότριες πιστωτικών καρτών στη Βόρεια Αμερική και εταιρειών που ανήκουν στις Fortune 100 όπως η Microsoft, η Verizon Wireless, η Citi και η Sears, χρησιμοποιούν την Persado για να μεγιστοποιήσουν την αποτελεσματικότητα των καμπανιών marketing που εκπονούν. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση 49,5% κατά μέσο όρο των conversions, τη βελτίωση κατά 68,4% του click-through rate και 1 δισ. δολάρια επιπλέον έσοδα αθροιστικά για τους πελάτες της.

Απασχολεί πάνω από 200 άτομα...

H Persado απασχολεί σήμερα περισσότερα από 200 άτομα σε εννέα γραφεία σε ολόκληρο τον κόσμο. Η εταιρεία συνέχισε να διευρύνει την ομάδα της και το 2016, με νέα μέλη στις πωλήσεις και στην εξυπηρέτηση πελατών προκειμένου να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση. Παράλληλα ενέταξε μηχανικούς υπολογιστών και αναλυτές δεδομένων στους κόλπους της έτσι ώστε να επισπεύσει την ανάπτυξη νέων προϊόντων.

...εκ των οποίων οι 38 στη χώρα μας...

Όσον αφορά την Ελλάδα, μπορεί να μην έχει πελάτες στη χώρα μας, παρ' όλα αυτά απασχολεί στα γραφεία της στο Νέο Ηράκλειο Αττικής 38 άτομα.

...ενώ στα πλάνα της βρίσκεται η συνεχής αύξηση των ανθρώπων που απασχολεί στην Ελλάδα

Η εταιρεία παρουσιάζει 100% ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης από την αρχή της λειτουργίας της, ενώ διαθέτει ισχυρή παρουσία στην Ελλάδα παρά το γεγονός ότι δεν έχει πελάτες από τη χώρα μας. Συγκεκριμένα, από την Αθήνα, όπου η Persado απασχολεί 38 άτομα, υποστηρίζονται οι υπηρεσίες που παρέχονται στους πελάτες από την Ευρώπη. Στα πλάνα της εταιρείας είναι η συνεχής αύξηση των ανθρώπων που απασχολεί στην Ελλάδα, καθώς πιστεύει πολύ στην υψηλή ποιότητα των Ελλήνων.

Γραφεία και διοίκηση

H Persado, επίσης διατηρεί γραφεία σε Σαν Φρανσίσκο, Λονδίνο, Ρώμη και Ρίο ντε Τζανέιρο, είχε ήδη εξασφαλίσει στον πρώτο γύρο χρηματοδότησης 15 εκατ. δολάρια. Στον δεύτερο γύρο άντλησε άλλα 19 εκατ. δολάρια, ενώ και η UpStream έχει επενδύσει περισσότερα από 15 εκατ. δολάρια.

ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

Η Persado ιδρύθηκε και διευθύνεται από τον τον Άλεξ Βρατσκίδη, συνιδρυτή και πρώην CEO της Upstream, ενώ μέλος του ΔΣ και κύριος μέτοχος της εταιρείας (μαζί με τον Άλεξ Βρατσκίδη και την Bain Capital) είναι ο πρόεδρος και έτερος ιδρυτής της Upstream, Μάρκος Βερέμης, ο οποίος το 2013 αναδείχτηκε  καλύτερος νέος Έλληνας επιχειρηματίας της χρονιάς από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ).