Συνδρομητικές πλατφόρμες: H Roku και οι μάχες γιγάντων στα τηλεοπτικά σαλόνια του streaming

Συνδρομητικές πλατφόρμες: H Roku και οι μάχες γιγάντων στα τηλεοπτικά σαλόνια του streaming

Δύσκολα βρίσκεται κάποιος που δεν γνωρίζει το Netflix και την δυνατότητα να βλέπει τηλεόραση μέσω διαδικτύου, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία streaming. Οι συνδρομητές του ανά τον κόσμο είναι κοντά στα 200 εκατομμύρια και συνεχώς αυξάνονται. Το Netflix όμως δεν είναι μόνο του στην αγορά, η οποία μεγαλώνει συνεχώς με την είσοδο νέων ανταγωνιστών, όπως η Disney που προωθεί πολύ επιθετικά την δική της πλατφόρμα streaming Disney +, η Comcast με το δικό της Peacock, η ATT με το HBO Max και η VIACOM CBS, ενώ ενεργή είναι και η Amazon με το Amazon Prime όπως και το You Tube της Google.

Όλοι αυτοί μάχονται μεταξύ τους προσπαθώντας να προσελκύσουν όλο και περισσότερους συνδρομητές και να τους «πουλήσουν» τα τηλεοπτικά προγράμματα και τις ταινίες που παράγουν ξοδεύοντας δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, όπως και τα αθλητικά γεγονότα για τα οποία ξοδεύουν ακόμα περισσότερα χρήματα ως τηλεοπτικά δικαιώματα. Αν αθροίσει κανείς τους συνδρομητές τους, είναι σίγουρα πάνω από 300 εκατομμύρια και ο αριθμός των τηλεθεατών αρκετά μεγαλύτερος, ακόμα και αν λάβουμε υπόψη μας το γεγονός ότι αρκετοί είναι εγγεγραμμένοι σε πάνω από μία πλατφόρμα.

Όλοι αυτοί οι τηλεθεατές είναι δυνητικοί πελάτες της Roku, η οποία φιλοδοξεί να γίνει το σπίτι που θα φιλοξενεί όλες αυτές τις συνδρομητικές πλατφόρμες και όλα τα ελεύθερα τηλεοπτικά προγράμματα. Μέσω της ομώνυμης υπηρεσίας της μπορεί κάποιος να βλέπει στην τηλεόρασή του όποιον συνδυασμό από ελεύθερα ή συνδρομητικά κανάλια θέλει, αρκεί να έχει σύνδεση στο διαδίκτυο και να έχει προμηθευθεί είτε το Roku Player (ένα είδος αποκωδικοποιητή) είτε μία Roku Tv που είναι μία smart τηλεόραση με ενσωματωμένη την υπηρεσία (το 1/3 των συσκευών που πωλούνται στις Η.Π.Α. είναι Roku Tv).

Χρησιμοποιώντας το τηλεχειριστήριο Roku, μπορεί να παρακολουθήσει με ευκολία όλα αυτά τα κανάλια και να διαχειριστεί και τις συνδρομές του σε αυτά. Τα έσοδά της προέρχονται από την πώληση του εξοπλισμού, από την συνεργασία με τα συνδρομητικά κανάλια και από τις διαφημίσεις που προβάλλονται στα ελεύθερα κανάλια, στο Roku Channel όπως το ονομάζει η εταιρεία.

Το 2020 είναι μέχρι στιγμής μία πολύ καλή χρονιά για την Roku. Ο αναγκαστικός εγκλεισμός λόγω της πανδημίας μεγάλωσε τον αριθμό των πελατών, που στις αρχές του καλοκαιριού είχαν φθάσει τα 43 εκατομμύρια, 41% πάνω από την αντίστοιχη περσινή περίοδο, προκαλώντας αντίστοιχη αύξηση στα έσοδα της εταιρείας και πολύ μικρότερες ζημιές από ό,τι περίμεναν οι αναλυτές.

Η μεγάλη αύξηση των πελατών ενισχύει πάρα πολύ την θέση της μέσα στην αγορά, αφού οι πάροχοι τηλεοπτικού περιεχομένου δύσκολα θα σκεφθούν να μην συνεργαστούν με την Roku. Κάτι άλλο, πολύ σημαντικό, είναι το γεγονός πως οι διαφημιζόμενοι στα ελεύθερα κανάλια έχουν την δυνατότητα να ετοιμάζουν διαφημίσεις στα μέτρα κάθε τηλεθεατή, κάτι σαν τις διαφημίσεις του Facebook. Γενικά, η αύξηση των πελατών μεγαλώνει εκθετικά την δύναμη και την σημασία της εταιρείας. Στα πλαίσια αυτά, η πρόσφατη συμφωνία, μέσω της οποίας απέκτησε άμεση πρόσβαση στις υπηρεσίες streaming της Amazon εκτός Η.Π.Α., μπορεί να αποδειχθεί καταλυτική για την περαιτέρω ενίσχυσή της, καθώς κάνει πολύ πιο εύκολη την παγκόσμια επέκτασή της (η συντριπτική πλειοψηφία των πελατών της είναι τώρα εντός Η.Π.Α.).

Η μετοχή της Roku δεν είναι φθηνή με τον παραδοσιακό τρόπο αποτίμησης. Στα 202 δολάρια, η χρηματιστηριακή αξία της είναι 25 δις δολάρια, κοντά στις είκοσι φορές τις πωλήσεις της. Μετά το κλείσιμο της αγοράς, την επόμενη Πέμπτη 5 Νοεμβρίου, θα ανακοινώσει τα αποτελέσματά της. Με δεδομένη την φετινή άνοδό της, μία γερή διόρθωση δεν μπορεί να αποκλειστεί, είτε λόγω κάποιας «απογοήτευσης» με τα αποτελέσματά της είτε λόγω γενικότερης υποχώρησης των αγορών. Για τολμηρούς και υπομονετικούς επενδυτές με το βλέμμα στο μέλλον, μπορεί να αποτελέσει μια καλή ευκαιρία για τοποθέτηση.

*Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.