Τα επόμενα μεγάλα βήματα της Forthnet στα telecoms και τη Nova

Τα επόμενα μεγάλα βήματα της Forthnet στα telecoms και τη Nova

O διορισμός νέας διοίκησης και τα τηλεοπτικά δικαιώματα για τις ποδοσφαιρικές διοργανώσεις της UEFA κατά την περίοδο 2021-2024 φέρεται να είναι στις άμεσες προτεραιότητες της BC Partners για λογαριασμό της Forthnet. Kαι τα δύο αναμένεται να λήξουν στα μέσα του επόμενου μήνα. Την 11η Δεκεμβρίου θα πρέπει να εκλεγεί από την έκτακτη Γ.Σ. των μετόχων το νέο Δ.Σ. της Forthnet που παραιτήθηκε την περασμένη εβδομάδα, ενώ την 15η Δεκεμβρίου 2020, κατά πάσα πιθανότητα η εταιρεία θα καταθέσει την προσφορά της για τα δικαιώματα των διοργανώσεων Champions League, Europa League και Nations League.

Αναφορικά με τη εκλογή νέου Δ.Σ. είναι σαφές ότι η τοποθέτηση του νέου διευθύνοντος συμβούλου Δημήτρη Τζελέπη, έχει σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της εταιρείας, μόνο προσωρινό χαρακτήρα. Ο νέος μέτοχος, τοποθέτησε τον CFO του ομίλου προσωρινά διευθύνοντα σύμβουλο, καθώς φαίνεται ότι δεν έχει λάβει ακόμη τις τελικές του αποφάσεις.

Μέχρι τώρα, τουλάχιστον τρία ονόματα από την Ελλάδα έχουν «παίξει» για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, χωρίς ωστόσο να έχει επιβεβαιωθεί κάποιο από αυτά. Και η λίστα εκτιμάται είναι μεγαλύτερη, καθώς τόσο η BC Partners, όσο και η θυγατρική της United Group, φέρεται να βολιδοσκοπούν και στελέχη εκτός Ελλάδος.

Τώρα όλοι πιθανολογούν ότι το θέμα θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι 11 Δεκεμβρίου. Σημειώνεται ότι η BC Partners έχει αναθέσει εδώ και δύο μήνες στην εταιρεία αναζήτησης προσωπικού Egon Zehnder την αναζήτηση του νέου διευθύνοντος συμβούλου.

Τηλεοπτικά δικαιώματα 

Σχετικά με τα τηλεοπτικά δικαιώματα της UEFA, θεωρείται σίγουρο ότι η Forthnet θα συγκρουστεί με τον ΟΤΕ, και ότι ο τελευταίος, πλέον δεν θα πραγματοποιήσει περίπατο στην διεκδίκησή τους, όπως συνέβη το 2014 και το 2017. Τότε η θέση της Forthnet είχε αδυνατίσει σημαντικά και πρακτικά ο ΟΤΕ ήταν θεωρητικά μόνος στην διεκδίκησή τους.

Τώρα αυτό αλλάζει και η ενίσχυση της Forthnet, μόνο σε όφελος θα εξελιχθεί για την Team Marketing, την εταιρεία δηλαδή της UEFA που διαχειρίζεται τα σχετικά δικαιώματα. Η Team Marketing, έχοντας δει και την πορεία που έλαβε η διεκδίκηση των δικαιωμάτων του από την Super League, «τρίβει τα χέρια» μετά την αλλαγή ιδιοκτησίας στην Forthnet.

Σημειώνεται ότι η Forthnet ήδη έχει βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη για τα δικαιώματα της Super League, διαθέτοντας περί τα 50 εκατ. ευρώ και για τις 16 ομάδες για τη σεζόν που ήδη ξεκίνησε. Τα συμβόλαια έκλεισε ο επικεφαλής της BC Partners Νίκος Σταθόπουλος, κάνοντας διαπραγματεύσεις με κάθε μια ομάδα ξεχωριστά. Και θεωρείται σίγουρο ότι το θέμα των δικαιωμάτων και της UEFA θα το χειριστεί ο ίδιος.

Η παραχώρησης των δικαιωμάτων τηλεοπτικής μετάδοσης της UEFA ξεκίνησε στις 16 Νοεμβρίου και φαίνεται ότι το «παρών» έδωσαν ο ΟΤΕ, η Nova και η ΕΡΤ. Ωστόσο, οι βασικοί παίκτες που αναμένεται να «κονταροκτυπηθούν» είναι οι δύο πρώτοι που διαθέτουν «βαρύ» πορτοφόλι και μεγαλύτερη ευελιξία στις αποφάσεις τους. Η κρίσιμη ημερομηνία ωστόσο είναι η 15η Δεκεμβρίου, όπου οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να υποβάλλουν γραπτώς τις προσφορές τους στην Team Marketing.

Μετά από αυτό, και την παροχή οποιονδήποτε διευκρινίσεων σχετικά με τις υποβληθείσες προσφορές, η Team Marketing θα αποφασίσει οριστικά για τον πλειοδότη των δικαιωμάτων. Αυτό αναμένεται να επιτευχθεί μέχρι τις αρχές του ερχόμενου Γενάρη, εκτός και αν ο ανταγωνισμός είναι πολύ σκληρός και να λάβει λίγες εβδομάδες παράταση. Υπενθυμίζεται ότι τα δικαιώματα αφορούν τις τρεις επόμενες σεζόν των διοργανώσεων της UEFA, αρχή γενομένης από την σεζόν που ξεκινά τον ερχόμενο Αύγουστο.

Κινητή, σταθερή και στο βάθος...Wind;

Μετά από αυτά, η νέα διοίκηση της Forthnet θα πρέπει να εκπονήσει μια στρατηγική ανάπτυξης, ειδικά στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, όπου η εταιρεία έχει υποχωρήσει εξαιτίας κυρίως της απουσίας κεφαλαίου κίνησης όλα τα προηγούμενα χρόνια. Σημειώνεται ότι η εταιρεία δεν διαθέτει ιδιόκτητες υποδομές στα δίκτυα νέας γενιάς στην σταθερή (NGAs), ενώ απουσιάζει ολωσδιόλου και από την αγορά της κινητής.

Η εταιρεία έχει αποκτήσει σύμβαση παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας μέσω σύμβασης, αλλά για το πράξει βασίζεται εξ’ ολοκλήρου στο δίκτυο της Vodafone. Για να καταφέρει να μπει εκ νέου στις συγκεκριμένες αγορές, τόσο της σταθερής (NGAs), όσο και της κινητής, θα επιχειρήσει να εξαγοράσει την Wind, κάτι που η BC Partners έπραξε και στο παρελθόν.

Στη αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης, η Forthnet δεν θα αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα, με δεδομένο ότι η ίδια διαθέτει ισχυρή τεχνογνωσία, ενώ παράλληλα το ίδιο ισχύει και με την μητρική εταιρεία United Group. Η τελευταία είναι μια εταιρεία κυρίως συνδρομητικής τηλεόρασης με ισχυρή παρουσία στην Σερβική αγορά (και όχι μόνο) η οποία και θα συνδράμει στην ανάπτυξη της Forthnet, μέσω οικονομιών κλίμακας (π.χ. αγορές περιεχομένου), αλλά και μέσω παροχής τεχνογνωσίας και πόρων.