Υπ. Υποδομών: Τα έργα που υλοποιήθηκαν από το 2019 -  Η σύγκριση με τον ΣΥΡΙΖΑ
Eurokinissi
Eurokinissi

Υπ. Υποδομών: Τα έργα που υλοποιήθηκαν από το 2019 - Η σύγκριση με τον ΣΥΡΙΖΑ

Ένας από τους τομείς που αναγέννησε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είναι αυτός των υποδομών, με το πρόγραμμα υποδομών από το 2019 μέχρι το 2023 να ανέρχεται στα 15 δισ. ευρώ.

Μάλιστα, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Υποδομών, η κυβέρνηση δημοπράτησε ως σήμερα έργα ύψους 14 δισ. ευρώ ενώ η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε μετά βίας καταφέρει να δημοπρατήσει έργα ύψους 3,5 δισ. ευρώ.

Παράλληλα, την τελευταία τετραετία έγιναν 5,5 δισ. ευρώ συμβασιοποιήσεις, ενώ επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ είχαν συμβασιοποιηθεί μόλις 857 εκατομμύρια ευρώ.

Χαρακτηριστικό είναι ότι σε εξέλιξη βρίσκονται 633 οδικά έργα ύψους 4,5 δισ. ευρώ, αλλά και σιδηροδρομικά και έργα για το μετρό συνολικού ύψους 8,9 δισ. ευρώ.

Την ίδια στιγμή σε εξέλιξη βρίσκονται 1.387 έργα ύδρευσης και διαχείρισης λυµάτων προϋπολογισμού €5,3 δισ. ευρώ.

Αναλυτικά η πρόοδος σε κάθε βασικό έργο που προχώρησε την περίοδο 2019 - 2023:

Αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου

  • Το έργο που πέρασε από 40 κύματα, ξεμπλόκαρε, ξεκίνησε και στο τέλος του 2023 θα φτάσει στο 30% υλοποίησής του

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ)

  • Έχουμε συμβασιοποιήσει το ΣΔΙΤ Χερσόνησος – Νεάπολη και το Δημόσιο έργο Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος
  • Στις 8 Μαΐου αναμένεται να υποβληθούν και οι προσφορές για το μεγάλο έργο Χανιά – Ηράκλειο 
  • Οι μελέτες για την προαίρεση Κίσσαμος – Χανιά προχωρούν και μετά το καλοκαίρι θα κατατεθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
  • Προχωρούν οι μελέτες για το Σούδα – Αεροδρόμιο και αναμένεται η θετική γνωμοδότηση του ΓΕΝ για την οριστικοποίηση της χάραξης  του δρόμου που θα κινείται οριακά εντός του χώρου του Ναυστάθμου της Σούδας
  • Προχωρούν προς χρηματοδότηση και τα τμήματα ανατολικά του Αγίου Νικολάου: - τμήμα Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή, - τμήμα Γέφυρα Φρουζή - Παράκαμψη Παχιάς Άμμου 

Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65)

  • Για το Βόρειο Τμήμα Τρίκαλα – Εγνατία εξασφαλίσαμε τη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και ήδη το έργο έχει ξεπεράσει το 23%.
  • Εντός του 2023 θα παραδοθεί το τμήμα Τρίκαλα – Καλαμπάκα και στις αρχές του 2024 θα ολοκληρωθεί και το σύνολο του Νότιου Τμήματος, ΠΑΘΕ – Ξυνιάδα που έχει ξεπεράσει το 90%

Αυτοκινητόδρομος Αμβρακία – Άκτιο

  • Εντός του 2023 ολοκληρώνεται το μεγάλο έργο 
  • Η παράκαμψη Αμφιλοχίας παραδόθηκε από το περασμένο καλοκαίρι και μάλιστα νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα, ικανοποιώντας ένα χρόνιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας και ενισχύοντας την οδική ασφάλεια της περιοχής.

Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη

  • Ολοκληρώσαμε τον διαγωνισμό και υπογράψαμε τη σύμβαση ΣΔΙΤ στις 21/4/2023.

Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (flyover)

  • Υπεγράφη η σύμβαση του μεγάλου έργου για τη Θεσσαλονίκη
  • Ξεκίνησαν ήδη οι γεωτεχνικές έρευνες, ενώ οι τελικές μελέτες ήδη εκπονούνται
  • Οι πρώτες εργασίες θα ξεκινήσουν στις αρχές του φθινοπώρου

Καστέλι

  • Εξασφαλίσαμε την αύξηση του μεγέθους του νέου υπερσύγχρονου διεθνούς αεροδρομίου της χώρας, άνω του 30%, ώστε αυτό να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στην εκτιμώμενη επιβατική κίνηση που η Κρήτη θα κληθεί να υποδεχθεί τις επόμενες δεκαετίες. 
  • Το νέο αεροδρόμιο θα αριθμεί πλέον 92.000 τετραγωνικά μέτρα, από 68.000 τετραγωνικά μέτρα που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός. 
  • Η πρόοδος εκτέλεσης του έργου σήμερα έχει ξεπεράσει το 22%.

Ύδρευση Πρέβεζας – Άρτας – Λευκάδας και Φράγμα Τσικνιά στη Λέσβο

  • Εξασφαλίσαμε τη χρηματοδότηση των έργων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, τα ωριμάσαμε και τα δημοπρατήσαμε στα τέλη του 2022.
  • Σήμερα έχουμε ήδη προσωρινό ανάδοχο και για τα δύο έργα και στόχος μας είναι το Φθινόπωρο να έχουν ξεκινήσει και οι εργασίες.

Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών και Μπράλος-Άμφισσα

  • Δημοπρατήσαμε τέλη του 2021 τα δύο έργα και εντός του πρώτου τριμήνου του 2023 υπογράψαμε και τις 2 συμβάσεις.
  • Για το έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας, είμαστε έτοιμοι στο επόμενο τρίμηνο να ενεργοποιήσουμε και τις 2 από τις 3 προαιρέσεις του έργου, που αφορούν στην Παράκαμψη Ψαχνών και στη οδική σύνδεση αρτηρίας Βόρειας-Νότιας Εύβοιας.
  • Έχουν ήδη ξεκινήσει στα έργα αυτά οι οριστικές μελέτες και έως το τέλος του έτους αναμένουμε να εκκινήσουν και οι κατασκευαστικές εργασίες.
  • Εντός του καλοκαιριού η εγκατάσταση του εργοταξίου

Κατασκευή Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας

  • Είναι σε εξέλιξη οι πρόδρομες εργασίες και η πρόοδος είναι σχεδόν 50%
  • Τις επόμενες μέρες ο πρώτος μετροπόντικας θα ξεκινήσει την εκσκαφή της σήραγγας από την Κατεχάκη, ενώ ο δεύτερος  αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο.

Μετρό Θεσσαλονίκης

  • Πρόοδος του έργου 90% στη Βασική Γραμμή και της Επέκτασης προς Καλαμαριά
  • Σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για τον φορέα λειτουργίας με ΣΔΙΤ
  • Έχει ξεκινήσει η επανατοποθέτηση των αρχαίων στο Σταθμό Βενιζέλου, ενώ παράλληλα οι συρμοί μπορούν και κινούνται σε όλη τη γραμμή από ΝΣΣ έως το Αμαξοστάσιο.
  • Παράλληλα με την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς Καλαμαριά, η κυβέρνηση αυτή έχει θέσει ως άμεση προτεραιότητά της τη βορειοδυτική επέκταση του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης, ώστε να καλύψει τις ανάγκες των μετακινήσεων στους πολυπληθείς και αναπτυσσόμενους δήμους Αμπελοκήπων και Μενεμένης, Κορδελιού και Ευόσμου, Παύλου Μελά και Νεάπολης-Συκεών προς Εύοσμο και Σταυρούπολη.

Κατασκευή επέκτασης Γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας προς Ίλιον

  • Η Α’ φάση του Διαγωνισμού θα ολοκληρωθεί εντός του Μαΐου
  • Η  Β’ Φάση θα ξεκινήσει το φθινόπωρο
  • Ετοιμάζονται οι διαγωνισμοί μελετών για τις νέες επεκτάσεις προς το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, τη Γλυφάδα, αλλά και την συνέχιση της Γραμμής 4 προς Μαρούσι