Βουλή: Πέρασε η τροπολογία για τη ΛΑΡΚΟ και τα ανασφάλιστα οχήματα
Eurokinissi
Eurokinissi

Βουλή: Πέρασε η τροπολογία για τη ΛΑΡΚΟ και τα ανασφάλιστα οχήματα

Ψηφίστηκε το σχέδιο νόμου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2118 για την ασφάλιση αστικής ευθύνης που προκύπτει από την κυκλοφορία αυτοκινήτων οχημάτων, λήψη μέτρων προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/858 σχετικά με το πιλοτικό καθεστώς υποδομών της αγοράς που βασίζονται σε τεχνολογία κατανεμημένου καθολικού, ειδικότερες ρυθμίσεις για τα οχήματα και τη δημόσια περιουσία και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Οι τροπολογίες για τη ΛΑΡΚΟ, την παράταση στην υποβολή των δηλώσεων πόθεν έσχες και την έκθεση της ΤτΕ όταν διενεργείται προκαταρκτική εξέταση για απιστία η οποία στρέφεται κατά πιστωτικού ιδρύματος που αφορά σε αναδιάρθρωση ή διαγραφή δανείων ή οφειλών ή κατά του ΤΧΣ ψηφίστηκαν από τους βουλευτές της βουλευτές της συμπολίτευσης και καταψήφισε η αντιπολίτευση.

Οι τροπολογίες έγιναν δεκτές με 159 «ναι» και 139 «όχι».

«Η κυβέρνηση έχει προβεί σε δέσμη παρεμβάσεων, για την οριστική διευθέτηση των εκκρεμοτήτων που σχετίζονται με τη ΛΑΡΚΟ, με γνώμονα την ανάγκη να σταματήσει η οικονομική αιμορραγία του δημοσίου, η οποία αποτιμάται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, βαρύνοντας τους φορολογούμενους», δήλωσε ο υφυπουργός Οικονομικών Χρίστος Δήμας, απαντώντας στην κριτική που δέχεται από τα κόμματα της αντιπολίτευσης η τροπολογία, με την οποία επανακαθορίζονται οι αρμοδιότητες του ειδικού διαχειριστή στη ΛΑΡΚΟ.

ΛΑΡΚΟ: «Μέτρα μετάβασης»

Όπως ανέφερε ο υφυπουργός Οικονομικών Χρήστος Δήμας, η δέσμη των παρεμβάσεων περιλαμβάνει μέτρα μεταβατικής κάλυψης των εργαζομένων, που έχουν εφαρμοστεί και σε άλλες επιχειρήσεις, όπως τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Η ΛΑΡΚΟ τέθηκε σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης στις αρχές του 2020 και ενώ είχε φτάσει προ πολλού σε οικονομικό αδιέξοδο, είπε ο κ. Δήμας και επισήμανε ότι τα χρέη μόνο στη ΔΕΗ ξεπερνούσαν τα 350 εκατομμύρια ευρώ. «Η ΛΑΡΚΟ σταμάτησε να λειτουργεί εδώ και αρκετούς μήνες. Στο διάστημα αυτό, από το 2020 η μισθοδοσία των εργαζομένων καλύπτεται από το δημόσιο, με δαπάνη που έχει ξεπεράσει, μέχρι στιγμής τα 100 εκατομμύρια ευρώ.

Το Ελληνικό Δημόσιο έχει καταδικαστεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για παράνομες κρατικές ενισχύσεις προς την εταιρεία. Ο διαγωνισμός για την πώληση των περιουσιακών στοιχείων της ΛΑΡΚΟ ολοκληρώθηκε το 2023 αλλά έκτοτε εκκρεμεί προσφυγή ενός από τους συμμετέχοντες στο ΣτΕ», είπε ο υφυπουργός Οικονομικών και πρόσθεσε στα μέτρα που έχει καταλήξει η κυβέρνηση περιλαμβάνεται η ενεργοποίηση ειδικού προγράμματος απασχόλησης των εργαζομένων στη ΛΑΡΚΟ, μέσω της ΔΥΠΑ, που θα έχει διάρκεια έως 2 έτη, για όσους είναι έως 55 και έως 7 έτη για τους άνω των 55 ετών, με ακαθάριστη μηνιαία αμοιβή τα 1200 ευρώ.

Οι φορείς υποδοχής των εργαζομένων της ΛΑΡΚΟ είναι Περιφέρειες, Δήμοι, Κέντρα Υγείας, η ΔΥΠΑ, σε περιοχές κατά το δυνατόν πλησίον των κατοικιών τους. «Στόχος του προγράμματος, για τους εργαζόμενους άνω των 55 ετών είναι η συμπλήρωση των αναγκαίων προϋποθέσεων για τη συνταξιοδότησή τους. Για δε τους εργαζόμενους κάτω των 55 ετών, στόχος του προγράμματος είναι η μεταβατική τους κάλυψη, μέχρι να βρουν απασχόληση, μέσω του νέου επενδυτή της ΛΑΡΚΟ ή κάποιου άλλου», είπε ο κ. Δήμας.