Φορολογικά κίνητρα για αγορά κράνους, βελτίωση των συγκοινωνιών

Φορολογικά κίνητρα για αγορά κράνους, βελτίωση των συγκοινωνιών

Βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών, πύκνωση των δρομολογίων του Μετρό της Αθήνας, περισσότερα λεωφορεία για την πόλη της Θεσσαλονίκης αλλά και φορολογικά κίνητρα για την αγορά κράνους από τους μοτοσικλετιστές προανήγγειλε ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκαθάρισε πως άμεσες προτεραιότητες αποτελούν τα ζητήματα της οδικής ασφάλειας και των αστικών συγκοινωνιών, ενώ στην ατζέντα της συνάντησης βρέθηκαν τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη και τα υπό δημοπράτηση. 

«Δεν πρόκειται να δεχθώ καμία απόκλιση από την υποχρεωτική χρήση κράνους για τα δίκυκλα. Όπως εφαρμόζουμε τον αντικαπνιστικό νόμο, έτσι θα καταστήσουμε και απολύτως σαφές ότι τα κράνη είναι υποχρεωτικά», δήλωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. Ο πρωθυπουργός κατέστησε σαφές ότι δεν πρόκειται να επιτρέψει να υπάρχουν θάνατοι από μη χρήση κράνους και σημείωσε ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε θεσμοθέτηση φορολογικών κινήτρων, ώστε η απόκτηση του κράνους να γίνει πιο οικονομική.

Συγκεκριμένα, για το ζήτημα του κράνους ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε:

«Ξεκινούμε με ένα μέτρο άμεσης εφαρμογής. Δεν πρόκειται να δεχθώ καμία απόκλιση από την υποχρεωτική χρήση κράνους για τα δίκυκλα. Όπως εφαρμόζουμε τον αντικαπνιστικό νόμο, έτσι θα καταστήσουμε και απολύτως σαφές ότι τα κράνη είναι υποχρεωτικά. Δεν πρόκειται να ανεχθούμε άλλο να θρηνούμε θανάτους από κρανιοεγγεφαλικές κακώσεις από ανθρώπους οι οποίοι δεν φορούν κράνη όταν χρησιμοποιούν τα δίκυκλά τους. Αυτό θα το πλαισιώσουμε και με ένα πλέγμα φορολογικών κινήτρων, έτσι ώστε η απόκτηση κράνους να γίνει πιο οικονομική».

Παράλληλα, ο πρωθυπουργός ξεκαθάρισε ότι «τα ζητήματα της οδικής ασφάλειας αποτελούν απόλυτη πολιτική προτεραιότητα για τη νέα διακυβέρνηση. Είναι αδιανόητο να θρηνούμε τόσους ανθρώπους στην άσφαλτο και έχουμε δεσμευθεί σε ένα μακροχρόνιο σχέδιο αντιμετώπισης του προβλήματος με μία σειρά από παρεμβάσεις που αφορούν στον τρόπο με τον οποίο εκπαιδεύουμε τους νέους οδηγούς, στην ποιότητα των δρόμων μας αλλά προφανώς και την πολύ αυστηρή εφαρμογή του ΚΟΚ», ανέφερε ο πρωθυπουργός, ο οποίος τόνισε ότι όλα αυτά τα μέτρα θα έχουν εξαγγελθεί μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου.

Μιλώντας κυρίως για τα προβλήματα του Μετρό της Αθήνας και του ΟΑΣΘ, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως αποτελεί «ζήτημα απόλυτης προτεραιότητας η βελτίωση της εικόνας των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη» προσθέτοντας ότι: «Ο Σεπτέμβριος δεν θα βρει την πόλη των Αθηνών στην ίδια κατάσταση με αυτή την που επικρατεί σήμερα. Έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στην ηγεσία του Υπουργείου να κάνει ό,τι χρειάζεται ώστε να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων. Το ίδιο ισχύει και για τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης. Γνωρίζουμε πόσο προβληματική είναι η κατάσταση που παραλάβαμε. Αυτό δεν είναι, όμως, άλλοθι για να μην βελτιωθεί άμεσα η κατάσταση».

Στη διάρκεια της σύσκεψης σημειώθηκε ότι το 1/3 των συρμών του Μετρό της Αθήνας είναι παροπλισμένο -και λόγω της έλλειψης ανταλλακτικών- ενώ από τους υπόλοιπους συρμούς περίπου οι μισοί δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν αυτή τη στιγμή λόγω του προγραμματισμού λειτουργίας της εταιρίας και άλλων προβλημάτων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο μέσος χρόνος αναμονής για κάθε συρμό να ξεπερνά τα 10 λεπτά και να παρατηρούνται τεράστιες καθυστερήσεις εν μέσω τουριστικής περιόδου και ενώ η πρωτεύουσα φιλοξενεί χιλιάδες τουρίστες. Όπως σημείωσαν τόσο ο Πρωθυπουργός όσο και ο κ. Καραμανλής, θα γίνουν άμεσα όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε τον Σεπτέμβριο το Μετρό να λειτουργεί όπως θα έπρεπε να λειτουργεί σε κάθε πολιτισμένη ευρωπαϊκή χώρα. Παρεμβάσεις θα γίνουν και για να πυκνώσουν τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ στους δρόμους της Θεσσαλονίκης καθώς από τα 614 λεωφορεία του στόλου, τα 370 είναι αυτή τη στιγμή ακινητοποιημένα.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αναφέρθηκε στην κατάσταση που επικρατεί στις αστικές συγκοινωνίες, τόσο στην Αθήνα όσο και στην Θεσσαλονίκη, υπογραμμίζοντας: «Οι πολίτες των Αθηνών καθημερινά βιώνουν μία κατάσταση, η οποία είναι απαράδεκτη στο μετρό. Αυτό το οποίο βλέπουμε, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, είναι τεράστιες καθυστερήσεις». «Στην πρόσφατη επίσκεψη που έκανε η ηγεσία του υπουργείου στο μετρό είδε ότι και οι καθυστερήσεις είναι τεράστιες και ότι το 1/3 των συρμών δεν βρίσκεται σε λειτουργία», συμπλήρωσε. «Αυτό λοιπόν που εμείς θέλουμε να κάνουμε είναι να βρούμε άμεσα λύση. Κι αυτές τις λύσεις τις σχεδιάζουμε έτσι ώστε τον Σεπτέμβριο, που πλέον θα γυρίσει ο κόσμος από τη θερινή περίοδο, το μετρό να λειτουργεί, όπως θα έπρεπε να λειτουργεί σε κάθε πολιτισμένη ευρωπαϊκή χώρα» τόνισε ο υπουργός.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, αυτήν τη στιγμή, λόγω αδειών, δουλεύουν στη ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) 145 οδηγοί από τους 500 που εργάζονται.

Τέλος ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι συζήτησαν για την οδική ασφάλεια και τα μεγάλα έργα «διότι μεγάλα έργα και οδική ασφάλεια πάνε μαζί», σημειώνοντας πως «Πάτρα-Πύργος και ΒΟΑΚ είναι δύο δρόμοι που πρέπει να γίνουν και θα γίνουν».