Κοντά στο 34% ο στόχος για την πρώτη κάλπη, πώς θα φτάσει στην αυτοδυναμία
Shutterstock
Shutterstock

Κοντά στο 34% ο στόχος για την πρώτη κάλπη, πώς θα φτάσει στην αυτοδυναμία

Να θέσει ισχυρές βάσεις από την πρώτη Κυριακή προκειμένου η επαναληπτική κάλπη της ενισχυμένης αναλογικής να μπορέσει να της δώσει την αυτοδυναμία επιθυμεί η κυβέρνηση. Όσο και αν όλοι στο πρωθυπουργικό γραφείο θεωρούν ότι κυβέρνηση θα σχηματιστεί μετά και από τη δεύτερη κάλπη, το βάρος θα πέσει στην πρώτη Κυριακή.

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένη πηγή στόχος του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι στην κάλπη της 9ης Απριλίου (το πιο πιθανό σενάριο) η ΝΔ να συγκεντρώσει ένα ποσοστό ανάμεσα στο 33,5%-35%. Αυτό δεν αποτελεί μια αυθαίρετη προσέγγιση. Οι ίδιες πηγές πιστεύουν ότι ένα τέτοιο ποσοστό θα κάνει πιο εύκολη την υπόθεση αυτοδυναμίας μια και στην επαναληπτική  κάλπη θα χρειάζεται ένα ποσοστό 3%-4% προκειμένου να συγκεντρωθούν οι 151 έδρες.

Ένα ποσοστό που θα έχει ως βασική δεξαμενή τους αναποφάσιστους. Ο στόχος του 34%-35% της πρώτης Κυριακής δεν είναι καθόλου «σχέδιο επί χάρτου», μια και σχεδόν όλες οι έρευνες με τις αναγωγές δίνουν τη ΝΔ σε εκείνο το ποσοστό. 

Οι συνεργάτες του κ. Μητσοτάκη λοιπόν με βάση τα ευρήματα των δημοσκοπήσεων που έχουν στα χέρια τους δεν αποκλείουν ένα τέτοιο σενάριο, το οποίο γίνεται ακόμα πιο ισχυρό στην περίπτωση που τελικώς στο κοινοβούλιο μπουν έξι κόμματα. 
Με αυτό το σκεπτικό ένας από τους κεντρικούς άξονες της προεκλογικής καμπάνιας του κυβερνώντος κόμματος θα είναι η προσέγγιση όλων όσοι μέχρι και την τελευταία στιγμή δηλώνουν ότι δε γνωρίζουν το τι θα ψηφίσουν.

Πολίτες συνήθως μετριοπαθείς, που δεν έχουν σκληρή κομματική προέλευση και που συνήθως εμπιστεύονται εκείνον που θα θεωρήσουν ότι θα μπορέσει να διοικήσει τη χώρα καλύτερα. 

Γι' αυτό το λόγο, σύμφωνα με πληροφορίες, η ΝΔ δε θα μπει στη λογική της αρνητικής καμπάνιας και θα υιοθετήσει τη λεγόμενη θετική. Δε θα επιδιώξει δηλαδή να πολώσει το κλίμα και να σηκώσει τους τόνους της αντιπαράθεσης. Αντιθέτως, θα βασιστεί στα πεπραγμένα της τελευταίας τετραετίας, για να πείσει και εκείνους που δεν ανήκουν σε κάποιο κομματικό ακροατήριο να την στηρίξουν.

Κεντρικό πρόσωπο σε αυτή την καμπάνια θα είναι ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κάτι που επιβεβαιώνεται και από την απόφαση να υπάρξουν θεματικές συνεντεύξεις τύπου αρχής γενομένης από τη Δευτέρα, με θέμα την οικονομία. Η εξωτερική πολιτική και η άμυνα θα πάρουν σειρά, με κυβερνητικά στελέχη να επιμένουν ότι το κυβερνών κόμμα θα επιδιώξει την σύγκριση με τον ΣΥΡΙΖΑ σε κάθε τομέα της καθημερινότητας του πολίτη.