Κυρ. Μητσοτάκης: Θέλουμε αυτόνομα και δημιουργικά σχολεία

Κυρ. Μητσοτάκης: Θέλουμε αυτόνομα και δημιουργικά σχολεία

Επίσκεψη στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου πραγματοποίησε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης όπου συνομίλησε με μαθητές και δασκάλους ενώ ενημερώθηκε για τις δραστηριότητες τους και τα προβλήματα τους.

«Θέλουμε ένα σχολείο αυτόνομο και δημιουργικό, που θα εξασφαλίζει συνθήκες ισότητας και θα στηρίζει τα πιο αδύναμα παιδιά. Στόχος μας ένας μακροχρόνιος σχεδιασμός στον οποίο το λόγο θα έχουν οι δάσκαλοι, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς», τόνισε ο πρόεδρος της ΝΔ.

«Δεν υπάρχει πολιτικός που να έχει περάσει και δεν έχει πει ποσό σημαντική είναι η Παιδεία. Όλοι όμως κρινόμαστε από το αποτέλεσμα. Έχω θέλω ένα σχολείο πιο δημιουργικό και πιο αυτόνομο με την έννοια να συναποφασίζετε στα θέματα που σας αφορούν. Με ένα πρόγραμμα προσαρμοσμένο στις ανάγκες των καιρών και υποδομές αξιοπρεπείς και σύγχρονες που εξασφαλίζουν συνθήκες ισότητας», σημείωσε μιλώντας στους δασκάλους στο γραφείο τους, όπου στη συζήτηση που είχαν τους ζήτησε να του πουν τι θα έλεγαν αν είχαν μπροστά τους τον υπουργό Παιδείας.

Μεταξύ άλλων οι εκπαιδευτικοί επισήμαναν ότι θα πρέπει να μπουν και νεότεροι δάσκαλοι στα σχολεία για να μη χάσουν την επαφή με τα παιδιά, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στο θέμα των αναπληρωτών. Ο κ. Μητσοτάκης ζήτησε να μάθει τα προβλήματα στελέχωσης που έχουν σε εκπαιδευτικό προσωπικό και του ζήτησαν και ειδικότητες όπως νοσηλευτές, επιστάτες και γραμματειακή υποστήριξη που θα έλυνε, όπως είπαν τα χέρια των δασκάλων, καθώς έχουν και παιδιά με προβλήματα υγείας, όπως ζαχαρώδη διαβήτη.

Τέθηκε ζήτημα και για το θέμα της τάξης υποδοχής για την οποία υπάρχει πρόβλημα γραφειοκρατίας και δεν έχει συσταθεί ακόμη, γεγονός που δημιουργεί πρόβλημα καθώς στο συγκεκριμένο σχολείο υπάρχουν ήδη 5 παιδιά που ήρθαν φέτος και δεν γνώριζαν καθόλου την ελληνική γλώσσα.

Οι εκπαιδευτικοί του ζήτησαν να υπερασπιστεί και τα θέματα της αριστείας, της σημαίας και της θρησκείας.
Ξεκίνησε την επίσκεψή του από την πρώτη τάξη όπου υπήρχαν και δυο παιδάκια από την Κίνα που δεν μιλούσαν καθόλου ελληνικά και ενημερώθηκε από τη δασκάλα για τη διαδικασία ένταξης, τα βιβλία και το ωρολόγιο πρόγραμμα.

Ρώτησε για τα αγγλικά, πόσες ώρες και πόσες μέρες την εβδομάδα διδάσκονται, ενώ ενημερώθηκε και από τη γυμνάστρια για το αθλητικό πρόγραμμα και την υλικοτεχνική υποδομή. Όπως του μεταφέρθηκε τα υλικά (μπάλες, στρώματα κλπ) αγοράζονται από τους ίδιους ή τους γονείς, καθώς το υπουργείο έχει 11 χρόνια να προμηθεύσει εξοπλισμό. Ρώτησε και τους μαθητές αν κάνουν και άλλα σπορ εκτός σχολείου. «Όσο μπορείτε παιδιά να γυμνάζεστε», τους είπε και στη συνέχεια μπήκε και στην τάξη των καλλιτεχνικών, όπου του είχαν ετοιμάσει για δώρο μια χειροτεχνία-μικρογραφία αίθουσας σχολείου.

Ο κ. Μητσοτάκης παρακολούθησε και μια μικρή μουσική παράσταση που ετοίμαζαν τα παιδιά στην αίθουσα καλλιτεχνικών με τίτλο οι «Μάγειρες της Παιδείας» που σήμερα «μαγείρευαν στην Κρήτη». Με ποιήματα για τον τόπο καταγωγής του προέδρου της ΝΔ, τα μικρά παιδιά στην παράσταση τους παρουσίασαν τα συστατικά που θα ήθελαν για την Παιδεία, τις προτάσεις τους δηλαδή για μια καλύτερη εκπαίδευση. Μεταξύ άλλων πρότειναν μαθήματα για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και για μια σωστή διατροφή.

«Να σας ευχηθώ μια καλή χρόνια όχι μόνο για τα γράμματα που θα μάθετε, αλλά για να γίνετε υπεύθυνοι και ευαίσθητοι πολίτες. Αυτό που θέλω να σας πω είναι να μη βάλετε ποτέ ταβάνι στα όνειρα σας. Οι δάσκαλοι σας πασχίζουν σε δύσκολες συνθήκες για να σας δώσουν ό,τι καλύτερο μπορούν» τους είπε, προσθέτοντας ότι συμφωνεί με πολλές από τις προτάσεις που ανέφεραν τα παιδιά στην παράστασή τους.

Γιάννης Τρουπής

Φωτογραφία: SOOC