Φωτογραφία αρχείου
Κυρ. Πιερρακάκης: Στο πρώτο 12ωρο είχαμε 6 αναφορές για περιστατικά σχολικής βίας
Eurokinissi / Ραφαήλ Γεωργιάδης
Eurokinissi / Ραφαήλ Γεωργιάδης
Φωτογραφία αρχείου

Κυρ. Πιερρακάκης: Στο πρώτο 12ωρο είχαμε 6 αναφορές για περιστατικά σχολικής βίας

Στα νέα μέτρα κατά της ενδοσχολικής βίας, στο σχετικό ενημερωτικό σποτ, το οποίο όπως είπε στόχος του είναι «ο κάθε γονιός να καταλάβει το πρόβλημα», αναφέρθηκε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας το πρωί στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ. 

«Όταν είδαμε το βίντεο, οι συνεργάτες μου δάκρυσαν» τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός αποκαλύπτοντας ότι στο πρώτο 12ωρο που λειτουργεί η πλατφόρμα είχαμε έξι αναφορές για περιστατικά σχολικής βίας.

Εξηγώντας τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζονται οι καταγγελίες, ο κ. Πιερρακάκης διευκρίνισε ότι πρώτα γίνεται στο σχολείο η αναφορά, ενώ αν είναι σοβαρή πηγαίνει στη διεύθυνση εκπαίδευσης όπου δίνονται οι κατευθυντήριες γραμμές.

Στην ερώτηση πώς τα μέτρα θα αντιμετωπίσουν τη βία μεταξύ ανηλίκων, σημείωσε αρχικά ότι «δεν υπάρχει τιμωρητική διάθεση, δεν βάζει το υπουργείο αποβολές» και πρόσθεσε: «εμείς δίνουμε εργαλεία και οι εκπαιδευτικοί με βάση κατευθυντήριες γραμμές αποφασίζουν πώς θα τα χρησιμοποιήσουν». 

Συνεχίζοντας ο υπουργός τόνισε με έμφαση ότι τα «κινητά είναι αλληλένδετα με το bullying και αυτό πρέπει να προστατέψουμε τα παιδιά, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που υπάρχει βιντεοσκόπηση σε πολύ προσωπικές στιγμές, εκεί ο θύτης θα αλλάζει σχολείο» είπε και συμπλήρωσε ότι η περίπτωση αυτή «είναι η απόλυτη κόκκινη γραμμή».

Στην ερώτηση αν τα παιδιά μπορούν να παίρνουν το κινητό στο σχολείο, είπε ότι αυτό είναι ένα ζήτημα που πρέπει να εξεταστεί συνολικά, καθώς τυπικά απαγορεύονται και για το λόγο αυτό μπήκε πλαίσιο. «Εφόσον υπάρξει βιντεοσκόπηση ο διευθυντής δύναται να αποφασίσει ποινή αποβολής ανάλογα με το περιστατικό» εξήγησε.

Διευκρίνισε πως «σήμερα απαγορεύεται και η κατοχή τους στο σχολείο, πολύ δε περισσότερο η χρήση τους. Τροποποιούμε το πλαίσιο ποινών για την παραβατική χρήση του κινητού, κυρίως όταν αυτή οδηγεί σε βίαιες παραβιάσεις των προσωπικών δεδομένων τρίτων προσώπων με την δημοσιοποίηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εικόνων ή γεγονότων που είναι καταφανώς παράνομα».

Στην επαναφορά της 5μερης αποβολής, ο κ. Πιερρακάκης, υποστήριξε ότι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί το «ζητάνε ως εργαλείο αυτό το μέτρο». 

Επίσης, τόνισε ότι από τον Σεπτέμβριο θα υπάρχει νέος κανονισμός λειτουργίας των σχολείων, - στον οποίο θα περιλαμβάνονται αναλυτικά υποχρεώσεις και δικαιώματα του/της μαθητή/τριας αλλά και των γονέων του - και τον οποίο θα υπογράφει ο κάθε γονέας ως βασική προϋπόθεση για να εγγραφεί το παιδί του.

Σύμφωνα με τον κ. Πιερρακάκη «η μη υπογραφή του Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου σημαίνει αυτόματα πως ο μαθητής δεν θα μπορεί να εγγραφεί και να φοιτήσει σε κανένα σχολείο».

Στον ίδιο Κανονισμό θα περιλαμβάνονται και οι υποχρεώσεις των γονέων να αποζημιώνουν οι ίδιοι το ελληνικό δημόσιο για τυχόν αποδεδειγμένες ζημιές που θα προκληθούν από την δράση ή την συμπεριφορά του παιδιού τους εντός του σχολείου, όπως και η δυνατότητα του συλλόγου διδασκόντων να αποκλείουν με αιτιολογημένη απόφαση έναν μαθητή από το να συμμετέχει στην ετήσια εκδρομή, όταν κρίνεται πως μπορεί με την συμπεριφορά του να προκαλέσει επεισόδια.

Ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε ότι από την ετήσια αξιολόγηση της PISA προκύπτει πως ο αριθμός των επεισοδίων ενδοσχολικής βίας έχει μειωθεί από το 2019, αλλά έχει διπλασιαστεί η ένταση των επεισοδίων, γεγονός που καθιστά απαραίτητη την κυβερνητική παρέμβαση για να ελεγχθεί η κατάσταση και να αντιμετωπιστεί η ακραία παραβατικότητα.

Ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε και στην απάντηση της Επιτρόπου Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ κ. Ιβάνοβα στην ερώτηση των ευρωβουλευτών του ΚΚΕ για την ίδρυση παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στην Ελλάδα, την οποία χαρακτήρισε ως πρόκριμα για την εκδίκαση τυχόν προσφυγών που θα κατατεθούν κατά του νόμου στο ΣτΕ, ενώ επανέλαβε πως:

«Οι αποφάσεις των ευρωπαϊκών δικαστηρίων και η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι που επιτρέπουν στην κυβέρνηση να προχωρήσει στην ίδρυση παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων, καθώς στην περίπτωση αυτή δεν μιλάμε για νέα σύσταση, αλλά για ίδρυση παραρτήματος ιδρύματος που ήδη λειτουργεί στο εξωτερικό. Για το λόγο αυτό είμαστε βέβαιοι για την ασφάλεια νόμου της νομοθετικής μας παρέμβασης και προχωρήσαμε».

Ο υπουργός Παιδείας αποκάλυψε πως το υπουργείο είναι ήδη σε συζητήσεις με ξένα πανεπιστημιακά ιδρύματα τόσο για την ίδρυση κοινών μεταπτυχιακών σπουδών με ελληνικά ΑΕΙ όσο και για την ίδρυση παραρτημάτων τους.

«Υπάρχει ήδη ενδιαφέρον από αμερικανικά πανεπιστήμια, πρώτα για τα κοινά μεταπτυχιακά με δικά μας ιδρύματα και στη συνέχεια και για την ίδρυση παραρτημάτων, άλλωστε τα μεταπτυχιακά είναι άμεσης υλοποίησης, ενώ τα παραρτήματα προβλέπονται για τον Σεπτέμβριο 2025» τόνισε.

«Σε κάθε περίπτωση το ζητούμενο είναι η διεθνοποίηση του ελληνικού πανεπιστημίου με τον ένα ή τον άλλο τρόπο για να γίνει η Ελλάδα αυτό που μπορεί, ένα περιφερειακό εκπαιδευτικό κέντρο», ανέφερε.