Στ. Θεοδωράκης: Το νομοσχέδιο για την Παιδεία είναι ένας αριστερίστικος αχταρμάς με ακροδεξιά φρένα

Στ. Θεοδωράκης: Το νομοσχέδιο για την Παιδεία είναι ένας αριστερίστικος αχταρμάς με ακροδεξιά φρένα

Επίθεση στην κυβέρνηση τόσο για το νομοσχέδιο για την Παιδεία, όσο και για τη γενικότερη στάση που τηρεί «ψηφίστε, τροποποιήστε, τελειώσατε», εξαπέλυσε σήμερα από το βήμα της Βουλής ο Στ. Θεοδωράκης. Ο επικεφαλής του Ποταμιού χαρακτήρισε το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας συντηρητικό, παλιομοδίτικο που ενισχύει την κομματοκρατία.

«Είναι ένα νόμος δηλαδή βγαλμένος από τα σπλάχνα των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, ένας αριστερίστικος αχταρμάς με ακροδεξιά φρένα. Ένας νόμος που διώχνει τους νέους, ένας νόμος που στερεί την ελπίδα από τους άξιους, ένας νόμος που κρατά τη χώρα μακριά από την Ευρώπη. Γιατί δυστυχώς και για σας, πάνω από όλα είναι το κόμμα, οι συμβιβασμοί και τελικά η συντήρηση» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Θεοδωράκης.

Όπως τόνισε, η Ελλάδα ποτέ δεν ευτύχησε να έχει πανεπιστήμια μακριά από κόμματα, ταπεινά συμφέροντα και πονηρές συντεχνίες. Το κομματικό κράτος ήθελε πάντα ένα πανεπιστήμιο στα μέτρα του. «Γι' αυτό και τα όσα καλά έφερε ο νόμος Διαμαντοπούλου, ο νόμος που ψήφισαν 255 βουλευτές μετά από 18 μήνες διαβούλευσης, γρήγορα ψαλιδίστηκε. Τον ψαλίδισε το ΠΑΣΟΚ, τον ψαλίδισε η ΝΔ και τώρα ό,τι απέμεινε το ισοπεδώνουν οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ».

«Παιδεία καθυποταγμένη, αποκομμένη από τις διεθνείς και ευρωπαϊκές εξελίξεις. Αυτός άλλωστε είναι ο λόγος που η κρίση στην χώρα μας είναι τόσο βαθιά και ατέλειωτη! Γιατί η Παιδεία, τα πανεπιστήμια είναι ο καθοριστικός παράγοντας για την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική δικαιοσύνη» επεσήμανε ο κ. Θεοδωράκης.

 

Και συνέχισε:

«Θα μιλήσω επιγραμματικά για τα σημαντικά- ασήμαντα του νόμου σας:

Αυτονομία:

Στις αναπτυγμένες χώρες τα πανεπιστήμια απολαμβάνουν αυξημένη αυτονομία με αξιολόγηση και λογοδοσία. Η Ελλάδα ήταν πάντα ουραγός στο θέμα της αυτονομίας των πανεπιστημίων. Ο νόμος σας περιορίζει την αυτονομία ακόμα περισσότερο, κάνοντας πανεπιστήμια παραρτήματα του γραφείου του Υπουργού.

Διοίκηση των ΑΕΙ:

Εδώ βάλατε για τα καλά την όπισθεν. Καταργείτε τα Συμβούλια των Ιδρυμάτων, ενός θεσμού που λειτουργεί με επιτυχία σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες. Αντί να αξιοποιήσουμε τους μεγάλους Έλληνες δασκάλους που ζουν και διαπρέπουν στο εξωτερικό, αντί να φωτίσουμε τα πανεπιστήμια μας με τις ιδέες και τις εμπειρίες τους, τους διώχνουμε!

Στη διοίκηση των πανεπιστημίων επανέρχονται οι κομματικοί φοιτητικοί σύλλογοι. Προσοχή: όχι οι φοιτητές αλλά οι φοιτητοπατέρες.

Άσυλο:

Εδώ ζούμε την πλήρη αντιστροφή της πραγματικότητας. Στα ελληνικά ιδρύματα δεν παρέχεται άσυλο ιδεών, αλλά άσυλο σε συμμορίες και χουλιγκάνους. Οι ιδέες διώκονται -αν δεν συμφωνούν με τα συνθήματα που είναι γραμμένα στους τοίχους του κάθε ιδρύματος. Και αυτοί που έχουν ασυλία είναι οι μικροί και μεγάλοι αστυνόμοι των ιδεών. Την εξουσία αυτών των συμμοριών ενισχύετε με τον νόμο σας και τους ενισχύετε συνειδητά.

Μεταπτυχιακές σπουδές:

Σήμερα λειτουργούν μεταπτυχιακά που σε πολλές περιπτώσεις βοηθούν και την αγορά εργασίας και τα πανεπιστήμια. Προσφέρουν ειδικές γνώσεις και δεξιότητες και αποτελούν πηγή χρηματοδότησης των Ιδρυμάτων, τώρα που οι τακτικοί προϋπολογισμοί μειώνονται στο ελάχιστο.

Τα εμπόδια που σήμερα βάζετε για την χρηματοδότηση των προγραμμάτων, αλλά και οι γραφειοκρατικές διαδικασίες που επιβάλλετε, θα είναι και η ταφόπλακα σε πολλά από τα μεταπτυχιακά. Γεγονός που σημαίνει ξανά υποβάθμιση, ξανά διαρροές εγκεφάλων στο εξωτερικό.

Ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών:

Εμποδίζετε στην ουσία τη λειτουργία ξενόγλωσσων προγραμμάτων που θα προσέλκυαν αλλοδαπούς φοιτητές και θα πολλαπλασίαζαν τα έσοδα των ιδρυμάτων».

Ο κ. Θεοδωράκης επικαλέστηκε πρόσφατη μελέτη της Εθνικής Τράπεζας, σύμφωνα με την οποία η Ελλάδα θα μπορούσε να προσελκύσει 110.000 ξένους φοιτητές με τα οφέλη να φτάνουν τα 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ.

 

«Πρέπει να ενισχύσουμε τις υποτροφίες και να θεσμοθετήσουμε τα φοιτητικά δάνεια, τα οποία θα αποπληρώνουν οι φοιτητές με χαμηλά έως και μηδενικά επιτόκια. Αποπληρωμή, γρήγορη ή αργή, ανάλογη με τις απολαβές που θα έχουν στο επάγγελμα τους». Παράλληλα, τόνισε ότι η πλειοψηφία του κόσμου είναι υπέρ της ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων και είναι υπέρ της ενίσχυσης της έρευνας από ιδιώτες.

«Να δώσουμε κίνητρα στις επιχειρήσεις να καλύψουν δαπάνες έρευνας και καινοτομίας που αδυνατεί να χρηματοδοτήσει το κράτος. Είναι μίζερες οι αντιδράσεις και είναι διπλά ενοχλητικές από πολιτικούς που έχουν σπουδάσει στο εξωτερικό. Τι λένε δηλαδή; «Ναι, εγώ είχα λεφτά και σπούδασα στο Λονδίνο ή την Βοστώνη, εσύ μείνε εδώ χωρίς εναλλακτικές λύσεις». Η κοινωνία, κυρίες και κύριοι, έχει πολύ πιο προχωρημένες θέσεις από την κυβέρνηση» επεσήμανε ο επικεφαλής του Ποταμιού.

Και κατέληξε: «Γιατί όμως οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ για άλλη μια φορά οπισθοχωρούν; Θα σας πω γιατί: ο ΣΥΡΙΖΑ έχασε όλες τις μάχες. Συγκυβερνά με ένα ακροδεξιό κόμμα, αποδέχτηκε την κυριαρχία της κυρίας Merkel, υπέγραψε όλες τις απαιτήσεις των δανειστών, έκανε τους φτωχούς φτωχότερους και τους μεσαίους φτωχούς. Τι τους μένει λοιπόν; Μια αντίσταση, δήθεν, στην Παιδεία. Ένα αντάρτικο που θα δώσει το φιλί της ζωής στον απογοητευμένο κομματικό στρατό.

«Όλα πέφτουν, αλλά κρατάμε τα πανεπιστήμια». «Όχι στα Συμβούλια, όχι στα μεταπτυχιακά, όχι στην αστυνόμευση»: Ανώριμες μάχες ενός στρατού που υποχωρεί ηττημένος.

Εμείς θα επιμείνουμε και θα καλέσουμε καθηγητές και φοιτητές να γυρίσουν την πλάτη σε όλους αυτούς που πολεμούν την αριστεία. Ο επαρχιωτισμός δεν ταιριάζει στην Παιδεία. Θα καλέσουμε φοιτητές και καθηγητές να αντισταθούν στη δράση των κομματικών υπαλλήλων.

Καμία χώρα δεν βγήκε από την κρίση χωρίς μεγάλες αλλαγές στην Παιδεία. Κανένα λαός δεν πήγε μπροστά με λαϊκισμούς και ιδεοληψίες. Εξωστρέφεια, αριστεία, καινοτομία, δικαιοσύνη: αυτό είναι το χρέος μας στα παιδιά μας και στον τόπο μας».

 

Φωτογραφία SOOC