Εν μέσω διαμαρτυριών η επιστροφή της Ρωσίδας σοπράνο Άννα Νετρέμπκο στην όπερα του Βερολίνου
AP Photo/Luca Bruno, File
AP Photo/Luca Bruno, File

Εν μέσω διαμαρτυριών η επιστροφή της Ρωσίδας σοπράνο Άννα Νετρέμπκο στην όπερα του Βερολίνου

Διφορούμενα συναισθήματα προκάλεσε η εμφάνιση της Ρωσίδας σοπράνο Άννα Νετρέμπκο στην πρώτη της παρουσίαση (15 Σεπτεμβρίου) στην Κρατική Όπερα του Βερολίνου από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία. Τα μεν θετικά λόγω της εμφάνισής της και της ερμηνείας της στον ρόλο της Λαίδης Μακμπέθ στην όπερα «Μακμπέθ» του Τζουζέπε Βέρντι, τα δε αρνητικά λόγω του ότι η Ρωσίδα σοπράνο θεωρείται προσωπική φίλη του προέδρου της Ρωσίας, Βλαντίμιρ Πούτιν.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η αίθουσα ήταν κατάμεστη και η Νετρέμπκο εισέπραξε ενθουσιώδες χειροκρότημα από μερίδα του κοινού, αλλά και αποδοκιμασίες από πολλούς θεατές. Οι αποδοκιμασίες υπήρχαν και έξω από το κτίριο της Όπερας «Unter den Linden», όπου είχαν συγκεντρωθεί εκατοντάδες άτομα προκειμένου να εκφράσουν την αντίθεσή τους στην παρουσία της Ρωσίδας καλλιτέχνιδας στο Βερολίνο, με πλακάτ που έγραφαν συνθήματα όπως «Ο ρωσικός πολιτισμός σκοτώνει» και «Νετρέμπκο = Τέχνη από Αίμα».

Στις αποδοκιμασίες η Άννα Νετρέμπκο αντέδρασε δύο φορές από τη σκηνή, σταυρώνοντας επιδεικτικά τα χέρια και χαμογελώντας ειρωνικά, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Συγκέντρωση υπογραφών και κατηγορίες

Υπενθυμίζουμε ότι τις προηγούμενες ημέρες, οργανώσεις και σύλλογοι συγκέντρωσαν περίπου 37.000 υπογραφές κατά της συμμετοχής της σοπράνο στην παράσταση, τις οποίες παρέδωσαν στον κυβερνήτη/δήμαρχο του Βερολίνου, Κάι Βέγκνερ. Μπορεί ο γερουσιαστής, αρμόδιος για θέματα Πολιτισμού, Τζο Τσιάλο (CDU), να μην παρακολούθησε την παράσταση, αλλά επισκέφθηκε, την ίδια ώρα, έκθεση με φωτογραφίες από τις ρωσικές θηριωδίες στην Ουκρανία.

Από την πλευρά του, ο πρέσβης της Ουκρανίας στο Βερολίνο, Ολέκσιι Μακέιεφ, επέρριψε κατηγορίες στην Άννα Νετρέμπκο ότι «στήριζε τον Βλαντίμιρ Πούτιν και υπήρξε συνεργός στην προπαγάνδα του για την κατοχή του Ντονμπάς», αναφερόμενος σε παλαιότερη φωτογραφία της σοπράνο με αυτονομιστές του Ντονμπάς, όπου κρατούσε μάλιστα τη σημαία τους.

Στον αντίποδα, ο διευθυντής της Κρατικής Όπερας, Ματίας Σουλτς, υπερασπίστηκε την απόφαση της σκηνής του, σημειώνοντας ότι «η Άννα Νετρέμπκο τραγουδά σε μια σκηνή, η οποία είναι ξεκάθαρα υπέρ της Ουκρανίας» και υπενθύμισε ότι η καλλιτέχνιδα έχει καταδικάσει τον πόλεμο στην Ουκρανία.

«Είναι σημαντικό να διαχωρίσουμε τη στάση της πριν και μετά την έναρξη του πολέμου», τόνισε και ζήτησε «να μη χρησιμοποιούνται οι καλλιτέχνες ως αποδιοπομπαίοι τράγοι, επειδή δεν μπορούμε να φτάσουμε στον πραγματικό πολέμαρχο».

Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, η Άννα Νετρέμπκο αποκλείστηκε από σκηνές της Γερμανίας, των ΗΠΑ και άλλων χωρών αμέσως μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και μόνο έπειτα από μήνες εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία καταδίκαζε «τον πόλεμο εναντίον της Ουκρανίας». Τον περασμένο Μάιο εμφανίστηκε στην Όπερα του Βισμπάντεν, εν μέσω ανάλογων διαμαρτυριών.

Πηγή κεντρικής φωτ.: AP/Luca Bruno, File