Brooqly: Πώς ο (Mr. Delivery) Νίκος Ιωάννου φτιάχνει το superapp της διασκέδασης εκτός σπιτιού
Elevate Greece

Brooqly: Πώς ο (Mr. Delivery) Νίκος Ιωάννου φτιάχνει το superapp της διασκέδασης εκτός σπιτιού

Ο Νίκος Ιωάννου είναι ένα από τα λεγόμενα «success stories» της Ελληνικής Startup σκηνής αλλά και ένα από τα πρώτα μέλη της. Διδακτορικός φοιτητής στο Πανεπιστήμιο Πατρών το 2006 δημιούργησε την πρώτη Startup delivery φαγητού στην Ελλάδα, το μετέπειτα γνωστό μας delivery.gr. Ακολουθώντας τους «κανόνες» του πετυχημένου Startupper, έκανε το λεγόμενο Exit πριν ένα έτος και έβαλε πλώρη με τη νέα του Startup, τη Brooqly - ένα κοινωνικό δίκτυο κερασμάτων σε μπαρ και κέντρα διασκέδασης, να γίνει το superapp διασκέδασης εκτός σπιτιού.

Αν αναρωτιέστε για τη προέλευση του ονόματος της Brooqly, να σας λύσουμε την απορία: Είχατε στην οικογένεια συγγενείς – μετανάστες στις Η.Π.Α.; Αν ναι, ενδεχομένως να σας λέει κάτι το όνομα μια και αυτοί επιστρέφοντας στην Ελλάδα, πετυχημένοι και με σχετικά χρήματα, σε μια περίοδο φτώχειας, κερνούσαν φίλους και γνωστούς. Και σαν αποτέλεσμα προέκυψε η έκφραση ...ήρθε ο «Μπρούκλης» να κεράσει. Με μια περιπαικτική διάθεση. 

Τι σκοπεύει να μας «κεράσει», όμως ο Νίκος Ιωάννου;

Μετά την πώληση του delivery.gr στον όμιλο Μούχαλη το 2021 ακολούθησε η πώληση όλου του τμήματος digital του ομίλου στην Delivery Hero, τον μεγάλο παγκόσμιο παίκτη στο χώρο της παράδοσης φαγητού και προϊόντων σουπερμάρκετ στο σπίτι, όπου λειτουργεί στην Ελλάδα το γνωστό brand efood. Πλέον ο Νίκος Ιωάννου ήταν έτοιμος για τα επόμενα επιχειρηματικά βήματα μια και προφανώς στην ηλικία των 45 ετών δεν γίνεται να βγει κάποιος στη «σύνταξη», ειδικά με το συγκεκριμένο προφίλ του «κατά συρρoήν επιχειρηματία».

Όπως έχει αναφέρει ο Νίκος Ιωάννου σε ένα πρόσφατο podcast, η ιδέα για το Brooqly είχε μπει στο μυαλό του από την εποχή του delivery.gr όταν η ομάδα προσπαθούσε να λύσει ένα πρόβλημα στις χρεώσεις των καρτών από το εξωτερικό. Αποκαλύφθηκε τότε ότι το πρόβλημα είχε δημιουργηθεί από τις προσπάθειες Ελλήνων του εξωτερικού να κεράσουν φαγητό σε φίλους, γνωστούς αλλά και στην οικογένεια πίσω στην Ελλάδα. Το 2019 μάλιστα είχε επενδύσει σε μια παρόμοια εφαρμογή η οποία πρόσφερε απομακρυσμένο κέρασμα η οποία όμως δεν «προχώρησε» κατά τα κοινώς λεγόμενα.

Βέβαια, με την έλευση της πανδημίας του κορονοϊού, οι πιθανότητες επιτυχίας μιας τέτοιας Startup ήταν σχεδόν μηδενικές. Παρ’ όλα αυτά, η ιδρυτική ομάδα συνδέθηκε, «ζυμώθηκε» και άρχισε να υλοποιεί την ιδέα. Πρώτο βήμα, ο σχεδιασμός της εφαρμογής, σε μία περίοδο παγκόσμιας παύσης σε πολλούς επιχειρηματικούς τομείς, όπως τα ταξίδια, ο τουρισμός, τα συνέδρια κλπ.

Αμέσως μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων ήρθε η ώρα, ο Νίκος Ιωάννου μαζί με τον φίλο του Πάνο Λαζαρέτο και την Ελένη Μαριδάκη, να λανσάρουν την εφαρμογή της ιδέας του απομακρυσμένου κεράσματος με τη δημιουργία της Brooqly και του ομώνυμου app για Android και iOS. Ο Πάνος Λαζαρέτος ειδικεύεται στη διεθνή επιχειρηματική ανάπτυξη και έχει σημαντικό ιστορικό στην ανάπτυξη εταιρειών σε πολλές χώρες ενώ η Ελένη Μαριδάκη προέρχεται από τον χρηματοπιστωτικό τομέα και έχει μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση εταιρειών που μπορούν να εισαχθούν σε χρηματιστήρια των Η.Π.Α.

Η νέα Startup ξεκίνησε αρκετά δυναμικά θα λέγαμε και επεκτάθηκε άμεσα εκτός Ελλάδας, στη Ρουμανία και την Τουρκία συγκεκριμένα, και σήκωσε κεφάλαια από χρηματιστήριο των Η.Π.Α., VCs αλλά και πολλούς ιδιώτες επενδυτές.

Όπως αναφέραμε το Brooqly είναι ένα app για Smartphone όπου ο χρήστης θα βρει όλα τα συνεργαζόμενα καταστήματα στην πόλη του τα οποία μπορούν να κεράσουν τους θαμώνες εκ μέρους του είτε αν αυτός βρίσκεται στον χώρο, είτε απομακρυσμένα. Στην πρώτη σελίδα η δομή και η εμφάνιση μοιάζει με αυτή ενός κοινωνικού δικτύου, βέβαια στην ουσία για ένα τέτοιο πρόκειται, με το χρήστη να μπορεί να κάνει νέους φίλους και επαφές, με δυνατότητα chat μάλιστα, ενώ βρίσκεται σε ένα μπαρ, μια πολύ σημαντική δυνατότητα και μεγάλο κίνητρο χρήσης της εφαρμογής, αρκεί βέβαια το άλλο μέρος να έχει κάνει check-in στον ίδιο χώρο – κέντρο διασκέδασης.

Στα σχέδια της ομάδας του Brooqly είναι η παγκόσμια επέκταση με τη μορφή τοπικών συνεργασιών, όπως συνέβη και στην περίπτωση της Τουρκίας, με την έμφαση να δίνεται σε χώρες όπου υπάρχει η κουλτούρα του κεράσματος αλλά και με μεγάλο αριθμό μεταναστών σε άλλες χώρες.

Ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το όραμα του Νίκου Ιωάννου και της ομάδας της Startup μια και ο στόχος είναι να γίνει το Brooqly ένα superapp για την διασκέδαση εκτός σπιτιού το οποίο εκτός από τα μπαρ και τα νυχτερινά κέντρα θα περιλαμβάνει εστιατόρια, καφέ αλλά και άλλες δραστηριότητες τόσο στον φυσικό κόσμο όσο και στον εικονικό αν και εφόσον το Metaverse καταφέρει να αποκτήσει τη δυναμική για να γίνει mainstream και όχι κάτι το εκκεντρικό ή niche.