Έντονες αντιδράσεις προκαλεί η διαφήμιση του νέου iPad - «Συνθλίβει» την ανθρώπινη δημιουργικότητα
Screen grab / Video / X
Screen grab / Video / X

Έντονες αντιδράσεις προκαλεί η διαφήμιση του νέου iPad - «Συνθλίβει» την ανθρώπινη δημιουργικότητα

Σάλο έχει προκαλέσει η πρόσφατη διαφήμιση για το νέο iPad Pro, η οποία δείχνει μια βιομηχανική πρέσα να συνθλίβει αντικείμενα που συνδέονται με την ανθρώπινη δημιουργικότητα, και να μετατρέπει σε tablet. Οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης επέκριναν αμέσως τη διαφήμιση, η οποία δημοσιεύτηκε στο X από τον CEO της Apple, Tim Cook, καταδικάζοντας τη «σύνθλιψη της ανθρώπινης δημιουργικότητας».

Η διαφήμιση, με τίτλο «Crush!», δείχνει ένα πικ-απ, ένα πιάνο, μια κιθάρα, μια παλιά τηλεόραση, φωτογραφικές μηχανές, μια γραφομηχανή, βιβλία, σωληνάρια μπογιάς και άλλα αντικείμενα να συμπιέζονται στο νέο iPad Pro, με φόντο το τραγούδι «All I ever need is you» των Sonny και Cher.

Ο Χιου Γκραντ ήταν ένας από τους χιλιάδες χρήστες του Χ που εκφράστηκαν κατά της νέας διαφήμισης της Apple για το iPad Pro, η οποία έχει προκαλέσει την οργή αρκετών δημιουργών του Χόλιγουντ.

«Η καταστροφή της ανθρώπινης εμπειρίας. Ευγενική προσφορά της Silicon Valley».

Ο Βρετανός σκηνοθέτης Ασίφ Καπάντια έγραψε: «Μου αρέσουν τα iPad αλλά δεν ξέρω γιατί κάποιος θεώρησε ότι αυτή η διαφήμιση ήταν καλή ιδέα. Είναι η πιο ειλικρινής μεταφορά για το τι κάνουν οι εταιρείες τεχνολογίας στην Τέχνη, στους καλλιτέχνες μουσικούς, δημιουργούς, συγγραφείς, κινηματογραφιστές: τους ξεζουμίζουν, τους χρησιμοποιούν, δεν τους πληρώνουν καλά, παίρνουν τα πάντα και μετά λένε ότι όλα δημιουργήθηκαν από αυτούς».

«Δεν είμαι σίγουρος ότι η αναίτια καταστροφή όλων των καλών και όμορφων πραγμάτων σε αυτόν τον κόσμο ήταν πραγματικά αυτό που θέλατε να δείξετε», έγραψε ένας χρήστης.

Η σκηνοθέτης και ηθοποιός Τζαστίν Μπέιτμαν απάντησε στο tweet του Cook λέγοντας: «Πραγματικά, τι συμβαίνει με εσάς;».

Η διαφήμιση συνδέεται με viral βίντεο βιομηχανικών πιεστηρίων και άλλων μηχανημάτων που παρακολουθούν εκατομμύρια χρήστες του TikTok.

Πολλοί επεσήμαναν την εμβληματική διαφήμιση του 1984 που ξεκίνησε τον πρώτο υπολογιστή Mac και απεικόνιζε την Apple ως έναν επαναστάτη που ρίχνει σφυρί ενάντια σε έναν μονόλιθο μεγάλο αδελφό. «Πριν από 40 χρόνια, η Apple κυκλοφόρησε το διαφημιστικό του 1984 ως μια τολμηρή δήλωση ενάντια σε ένα δυστοπικό μέλλον. Τώρα είστε αυτό το δυστοπικό μέλλον. Συγχαρητήρια», έγραψε ένας χρήστης του X.

Ένας άλλος χρήστης έγραψε ότι είναι «σχεδόν κυριολεκτικά, το ακριβώς αντίθετο από τη διαφήμιση της Apple του 1984».