Τεχνητή Νοημοσύνη: Η καινοτομία και η αύξηση των εσόδων στο επίκεντρο
shutterstock
shutterstock

Τεχνητή Νοημοσύνη: Η καινοτομία και η αύξηση των εσόδων στο επίκεντρο

Η TCS αποκαλύπτει ότι το 69% των εταιρειών βλέπουν την Τεχνητή Νοημοσύνη ως εργαλείο για την τόνωση της καινοτομίας και την αύξηση των εσόδων, αντί να χρησιμοποιείται για τη μείωση του κόστους και τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών και ότι οκτώ στους δέκα ανώτερους ηγέτες επιχειρήσεων, έχουν ήδη χρησιμοποιήσει την Τεχνητή Νοημοσύνη για να ενισχύσουν ή να δημιουργήσουν νέες ροές εσόδων.

Η μελέτη, σύμφωνα με πληροφορίες του Tech Radar, είναι μια από τις μεγαλύτερες του είδους της, ρώτησε 1300 ανώτερους ηγέτες από 24 χώρες, σχετικά με το πώς οι επιχειρήσεις σχεδιάζουν να γίνουν έτοιμες για την Τεχνητή Νοημοσύνη, συμπεριλαμβανομένων στρατηγικής, λειτουργιών και σχεδίων υλοποίησης. Αποκάλυψε ότι παρόλο που η εστίαση είναι στην καινοτομία και όχι στη βελτιστοποίηση, η μόνη πραγματική συναίνεση είναι ότι οι επιχειρήσεις χρειάζονται καλύτερες μετρήσεις για να μετρήσουν την επιτυχία της χρήσης AI.

Μιλώντας για τη μελέτη, ο Δρ. Χάρικ Βιν, Γενικός Διευθυντής Τεχνολογίας της TCS, είπε: «Το 2023 ήταν μια χρονιά πληθωρικότητας, με κάθε επιχείρηση να πειραματίζεται με περιπτώσεις χρήσης AI/GenAI. Τώρα εισερχόμαστε σε μια εποχή ευρείας και βαθιάς υιοθέτησης της Τεχνητής Νοημοσύνης των επιχειρήσεων. Οι επιχειρήσεις, ωστόσο, συνειδητοποιούν ότι η πορεία προς την παραγωγή λύσεων Τεχνητής Νοημοσύνης δεν είναι εύκολη και ότι η οικοδόμηση μιας επιχείρησης ώριμης με Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ένας μαραθώνιος, όχι ένα σπριντ. Η μελέτη μας για την Τεχνητή Νοημοσύνη επιβεβαίωσε αυτό το συναίσθημα. Τόνισε επίσης ότι οι επιχειρήσεις αισθάνονται ανεπαρκώς προετοιμασμένες να αναπτύξουν λύσεις Τεχνητής Νοημοσύνης σε μεγάλη κλίμακα, καθώς και να διαχειριστούν τις βαθιές αλλαγές στους ρόλους των ανθρώπων και στους τρόπους εργασίας που προκύπτουν από τέτοιες αναπτύξεις».

Σύμφωνα με τη μελέτη, το 77% των ηγετών δεν θέλουν να περιμένουν και να δουν πώς εφαρμόζεται η Τεχνητή Νοημοσύνη στον κλάδο τους, αλλά μόνο το 23% θέλει να πειραματιστεί και να ρισκάρει με την τεχνητή νοημοσύνη. Επιπλέον, το 72% των στελεχών επεξεργάζονται αυτήν τη στιγμή την επιχειρηματική τους στρατηγική, αλλά μόνο το 28% θέλει να δημιουργήσει μια στρατηγική Τεχνητής Νοημοσύνης σε όλη την επιχείρηση. Αυτό, παρά το γεγονός ότι το 45% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι μισοί από τους υπαλλήλους τους θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη στη δουλειά τους εντός τριών ετών.

Ενώ οι ηγέτες επιχειρήσεων μπορεί να μην είναι σίγουροι πώς να εφαρμόσουν την Τεχνητή Νοημοσύνη, με μόνο το 20% των εταιρικών ηγετών να δηλώνουν ότι είναι σε θέση να αξιοποιήσουν την Τεχνητή Νοημοσύνη προς το στρατηγικό τους πλεονέκτημα, το 59% των εταιρικών λειτουργιών, έχουν ήδη υλοποιήσεις Τεχνητής Νοημοσύνης σε εξέλιξη ή έχουν ολοκληρώσει έργα Τεχνητής Νοημοσύνης.

Υπάρχουν περισσότερες αντιφάσεις όσον αφορά τη ρύθμιση. Τα περισσότερα ανώτερα στελέχη πιστεύουν ότι το να αφήσουν τις αποφάσεις ηθικής Τεχνητής Νοημοσύνης σε αυτούς μπορεί να μην ωφελήσει την πλειοψηφία και ότι απαιτούνται παγκόσμια πρότυπα. Ωστόσο, λιγότεροι πιστεύουν ότι τόσο η κυβέρνηση όσο και η βιομηχανία θα πρέπει να έχουν ισότιμο λόγο στον τρόπο ρύθμισης της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Αν και η κατεύθυνση της χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης στις επιχειρήσεις είναι ασαφής, η πρόβλεψη είναι θετική καθώς τα στελέχη είναι γενικά ενθουσιασμένα με τον αντίκτυπο της Τεχνητής Νοημοσύνης, με το 57% να πιστεύει ότι θα επιτρέψει στους ανθρώπους να επικεντρωθούν σε δραστηριότητες υψηλότερης αξίας που χρειάζονται δημιουργικότητα και στρατηγική σκέψη.