ChatGPT: Μειώθηκε για πρώτη φορά η μηνιαία επισκεψιμότητα
Shutterstock
Shutterstock

ChatGPT: Μειώθηκε για πρώτη φορά η μηνιαία επισκεψιμότητα

Η μηνιαία επισκεψιμότητα στο δημοφιλές chatbot τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT μειώθηκε για πρώτη φορά τον Ιούνιο, σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων Similarweb.

Η παγκόσμια επισκεψιμότητα σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα στον ιστότοπο του ChatGPT μειώθηκε κατά 9,7% τον Ιούνιο σε σχέση με τον Μάιο, ενώ οι μοναδικοί επισκέπτες μειώθηκαν κατά 5,7%. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, ο χρόνος που οι επισκέπτες πέρασαν στον ιστότοπο μειώθηκε επίσης κατά 8,5%.

Δυναμικό ξεκίνημα

Το ChatGPT πυροδότησε μια φρενήρη χρήση της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης σε καθημερινές εργασίες, από το γράψιμο μέχρι τον προγραμματισμό και έφτασε τους 100 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες τον Ιανουάριο, δύο μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας του.

Πρόκειται για την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εφαρμογή για καταναλωτές που έχει γίνει ποτέ και τώρα καταγράφει πάνω από 1,5 δισεκατομμύριο μηνιαίες επισκέψεις, καθιστώντας την μία από τις 20 κορυφαίες ιστοσελίδες παγκοσμίως.

Για παράδειγμα, το ChatGPT έχει ξεπεράσει κατά πολύ το Bing, τη μηχανή αναζήτησης που διαχειρίζεται η Microsoft, η οποία χρησιμοποιεί την τεχνολογία του OpenAI.

Μερικοί ανταγωνιστές του ChatGPT, συμπεριλαμβανομένου του chatbot Bard της Google, έχουν ξεκινήσει τους τελευταίους μήνες. Η μηχανή αναζήτησης Bing της Microsoft παρέχει επίσης στους χρήστες δωρεάν chatbot που υποστηρίζεται από το OpenAI. 

«Νομίζω ότι υπάρχουν ανησυχίες όταν πηγαίνεις από το μηδέν στα 100 εκατομμύρια χρήστες τόσο γρήγορα. Η εξαιρετικά βαριά υποδομή θα έχει ως αποτέλεσμα μικρότερη ακρίβεια. Είναι ένας συνδυασμός του να πρέπει να αλλάξεις αυτό στο οποίο εκπαιδεύεται το μοντέλο και να πρέπει να αντιμετωπίσεις τις πιθανές επιπτώσεις των κανονισμών», δήλωσε η επικεφαλής του Technology Research Americas του ομίλου χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, Macquarie, Σάρα Χίντλιαν-Μπόουλερ.

Η OpenAI κυκλοφόρησε επίσης τον Μάιο την εφαρμογή ChatGPT στο σύστημα iOS, η οποία θα μπορούσε να απορροφήσει κάποια κίνηση από την ιστοσελίδα της. Κάποιοι συνδέουν επίσης την αλλαγή χρήσης με τις θερινές διακοπές των σχολείων, καθώς λιγότεροι μαθητές αναζητούν βοήθεια για τις ασκήσεις στο σπίτι.

Η πρόσφατη επιβράδυνση της ανάπτυξης θα μπορούσε να βοηθήσει στον έλεγχο του κόστους λειτουργίας του ChatGPT, το οποίο απαιτεί εντατική υπολογιστική ισχύ για την απάντηση των ερωτημάτων. Ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, Σαμ Άλτμαν, έχει χαρακτηρίσει το κόστος λειτουργίας των υπηρεσιών «εντυπωσιακό».

Η χρήση του ChatGPT είναι δωρεάν, αλλά παρέχει επίσης μια premium συνδρομή, όπου οι χρήστες μπορούν να πληρώνουν 20 δολάρια τον μήνα για να έχουν πρόσβαση στο πιο προηγμένο μοντέλο του OpenAI, το GPT-4. Περίπου 1,5 εκατομμύριο άνθρωποι έχουν εγγραφεί για τη συνδρομή, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις της YipitData.

Η OpenAI έχει προβλέψει έσοδα 200 εκατ. δολαρίων φέτος. Εκτός από το ChatGPT, κερδίζει χρήματα από την πώληση πρόσβασης API στα μοντέλα AI της για προγραμματιστές και επιχειρήσεις απευθείας και μέσω μιας συνεργασίας με τη Microsoft, η οποία επένδυση πάνω από 10 δισ. δολάρια στην εταιρεία.

Διαβάστε επίσης:

Twitter: Το Tweetdeck γίνεται διαθέσιμο μόνο για τους premium χρήστες