Τεχνητή Νοημοσύνη: Πώς η εξέλιξη της τεχνολογίας αναβαθμίζει τις επιχειρήσεις
Shutterstock
Shutterstock
Exploding Topics

Τεχνητή Νοημοσύνη: Πώς η εξέλιξη της τεχνολογίας αναβαθμίζει τις επιχειρήσεις

Η μεγαλύτερη τάση στον τεχνολογικό χώρο είναι αδιαμφισβήτητα η Τεχνητή Νοημοσύνη. Το ποσοστό ζήτησης και χρήσης είναι 2,5 φορές υψηλότερο από ό,τι ήταν το 2017, ενώ το 50% των εταιρειών έχουν υιοθετήσει την Τεχνητή Νοημοσύνη για τουλάχιστον μία επιχειρηματική τους δραστηριότητα.

Ειδικότερα, το AI εισχωρεί στα χρηματοοικονομικά, την υγειονομική περίθαλψη, τη μεταποίηση, το λιανικό εμπόριο και δεκάδες άλλους κλάδους. Και, δεν είναι πλέον μια τεχνολογία που προορίζεται αποκλειστικά για τις μεγάλες επιχειρήσεις. Με τις λύσεις AI ανοιχτού κώδικα, το χαμηλό κόστος και την απλοποίηση των συστημάτων, η Τεχνητή Νοημοσύνη βρίσκεται σε στάδιο δικτύωσης στον επιχειρηματικό κόσμο.

Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι το OpenAI, η μη κερδοσκοπική/εταιρεία AI που βρίσκεται πίσω από το ChatGPT. Σήμερα η αξία της ανέρχεται σε 80 δισ. δολάρια, ενώ η εταιρεία αναμένει να φτάσει το 1 δισ. δολάρια σε έσοδα το 2024. Το ChatGPT της OpenAI άλλαξε τα δεδομένα στον κόσμο των επιχειρήσεων, όταν κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2022. Η ικανότητα του chatbot να παράγει κείμενο συνομιλίας για μια μεγάλη ποικιλία αποτελεσμάτων έκανε τις επιχειρήσεις να επανεξετάσουν τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Περισσότεροι από 100 εκατ. άνθρωποι χρησιμοποίησαν το ChatGPT μέσα στους δύο πρώτους μήνες από την κυκλοφορία του.

Μετά το ChatGPT, η Google παρουσίασε το δικό της chatbot Tεχνητής Nοημοσύνης με την ονομασία Gemini. Η Microsoft κυκλοφόρησε επίσης ένα chatbot του Bing που χρησιμοποιεί την τεχνολογία της OpenAI.

Ακόμα και η Meta συμμετέχει διάλεξε τον «κόσμο» της Tεχνητής Nοημοσύνης εστιάζοντας στο Llama, ένα LLM ανοιχτού κώδικα. Αν και είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο, οι LLM έχουν τη δυνατότητα να φέρουν επανάσταση στις επιχειρηματικές λειτουργίες. Για παράδειγμα, οι αντιπρόσωποι εξυπηρέτησης πελατών θα μπορούσαν να το χρησιμοποιήσουν για να απαντούν σε ερωτήματα πελατών σε δευτερόλεπτα.

Μία πλατφόρμα που χρησιμοποιεί κατεξοχήν την Tεχνητή Nοημοσύνη ως εργαλείο εργασίας είναι η Eleos Health. Συγκεκριμένα, η εταιρεία προσφέρει μια πλατφόρμα Tεχνητής Nοημοσύνης για ψυχολόγους, το CareOps Automation, που είναι μια πλατφόρμα φωνητικής AI. Ακούει τις συνεδρίες θεραπείας και ψηφιοποιεί αυτόματα όλες τις συνομιλίες, εντοπίζει πιθανές παρεμβάσεις και παράγει άμεσα περιλήψεις συνεδριών. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι έχει συγκεντρώσει συνολικά 68 εκατ. δολάρια μέχρι σήμερα.

Οι εταιρείες θα μπορούσαν επίσης να το χρησιμοποιήσουν για τη δημιουργία εξατομικευμένου περιεχομένου μάρκετινγκ και εκπαιδευτικού περιεχομένου χωρίς να χρειάζεται να προσλαμβάνουν κειμενογράφους. Οι προγραμματιστές θα μπορούσαν να το χρησιμοποιήσουν για τη συγγραφή σύνθετου κώδικα και οι επικεφαλής επιχειρήσεων για την ανάλυση δεδομένων.

Σύμφωνα με έρευνα της PwC, οι κορυφαίοι στόχοι των ηγετών επιχειρήσεων που υιοθετούν την Τεχνητή Νοημοσύνη είναι η αύξηση της παραγωγικότητας μέσω της αυτοματοποίησης, η βελτίωση της λήψης αποφάσεων και η ενίσχυση της εμπειρίας των πελατών.

Σε ένα άλλο παράδειγμα, οι επιχειρήσεις παραγωγής και αποθήκευσης βρίσκουν νέες και καινοτόμες χρήσεις για την ΤΝ. Η διαχείριση των αποθεμάτων μιας αποθήκης μπορεί να αυτοματοποιηθεί μέσω των δυνατοτήτων αναγνώρισης εικόνας της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Τα συστήματα μπορούν επίσης να στέλνουν ειδοποιήσεις όταν τα αποθέματα είναι χαμηλά και να προτρέπουν την ανθρώπινη παρέμβαση, καθώς και να υπολογίζουν τις καθυστερήσεις της παραγωγής ή της αλυσίδας εφοδιασμού. Στα εργοστάσια παραγωγής, οι πλατφόρμες AI αποτελούν μέρος της τάσης του «έξυπνου εργοστασίου» και τα συστήματα αυτά μπορούν να επιτρέψουν την προληπτική συντήρηση, να ελαχιστοποιήσουν τη σπατάλη και να βελτιώσουν την ασφάλεια των εργαζομένων.

Πηγή πινάκων: Exploding Topics