Τεχνητή Νοημοσύνη: Θέμα χρόνου να διδάσκουν τα chatbot στα δημοτικά σχολεία
Shutterstock
Shutterstock

Τεχνητή Νοημοσύνη: Θέμα χρόνου να διδάσκουν τα chatbot στα δημοτικά σχολεία

H Τεχνητή Νοημοσύνη επιδιώκει να επιλύσει τα προβλήματα που δημιουργούνται εξαιτίας της έλλειψης εκπαιδευτικών με τον συνιδρυτή της Microsoft Μπιλ Γκέιτς, να αναφέρει ότι τα AI chatbots μπορούν να διδάξουν στα παιδιά τον τρόπο για να διαβάζουν σε 18 μήνες και όχι σε χρόνια.

Οι νεότερες γενιές περιβάλλονται από ψηφιακά εργαλεία και οι ειδικοί λένε ότι είναι θέμα χρόνου να βυθιστούν στην Τεχνητή Νοημοσύνη. 

Ενώ εγκυμονούν κίνδυνοι από την ενσωμάτωση εργαλείων της Τεχνητής Νοημοσύνης μέσα στην τάξη, όπως η πιθανότητα αντιγραφής των μαθητών ή η παύση των δασκάλων από την εργασία τους, η ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας επιχειρηματικών κεφαλαίων Conviction Σάρα Γκουό, αναφέρει ότι είναι μεν πιθανό σενάριο αλλά παρατραβηγμένο.  

«Το ευρύτερο πλαίσιο του τι θα μπορούσε να σημαίνει η ένταξη της Τεχνητής Νοημοσύνης, είναι ότι θα βελτιώσει δραματικά την αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης, θα μειώσει δραματικά το κόστος, θα κάνει την εκπαίδευση πιο δίκαιη, θα δώσει στους ανθρώπους παγκόσμιες ευκαιρίες και θα αυξήσει την παραγωγικότητα και τη γνώση», δήλωσε η ίδια.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη, και συγκεκριμένα τα chatbots που υποστηρίζονται από προγραμματισμένα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα, μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές, από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση μέχρι τα προγράμματα πιστοποίησης, να αυτο-οδηγούνται μέσα από ογκώδες υλικό και να προσαρμόζουν την εκπαίδευσή τους σε συγκεκριμένα μαθησιακά είδη.

«Πολλοί μαθητές επί του παρόντος δεν έχουν αποκτήσει εξατομικευμένη μαθησιακή εμπειρία, η οποία να ταιριάζει στις ανάγκες τους, επειδή δεν υπάρχουν αρκετοί δάσκαλοι για να το διευκολύνουν αυτό», εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής στο Accredible Ντάνι Κίνγκ.  

Μια εναλλακτική λύση στα εξωφρενικά ακριβά φροντιστήρια 

Με τα chatbots και τα προγράμματα που υποστηρίζονται από AI να μαθαίνουν συνεχώς από τις πληροφορίες που τους παρέχονται, η διδασκαλία όχι μόνο θα εξατομικεύεται ανάλογα με τις ανάγκες ενός μαθητή, αλλά οι πληροφορίες αυτές θα μπορούν να δώσουν στους εκπαιδευτικούς περισσότερα δεδομένα για τους μαθητές τους και να δημιουργήσουν υλικό. 

«Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί επίσης να βοηθήσει τους δασκάλους να αξιοποιήσουν την υπάρχουσα γνώση και περιεχόμενο, ώστε να μπορούν να την επαναπροσδιορίσουν και να μειώσουν δραματικά τον φόρτο εργασίας τους», είπε η Γκουό. 

Με την ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην τάξη, η εξατομικευμένη βοήθεια κάνει την εκπαίδευση πιο δίκαιη και μειώνει τον αριθμό των μαθητών που μένουν «πίσω» και η Γκουό πρόσθεσε ότι «μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη για να αυξήσουμε την πρόσβαση σε ποιοτική εκπαίδευση και στη συνέχεια να ενισχύσουμε την απίστευτη δουλειά που κάνουν οι δάσκαλοι».