Γιατί η Porsche στηρίζει τα συνθετικά καύσιμα;

Γιατί η Porsche στηρίζει τα συνθετικά καύσιμα;

Μία νέα μεγάλη επένδυση ύψους 75 εκατομμυρίων δολαρίων (71 δις ευρώ) στην HIF Global LLC, μια εταιρεία χαρτοφυλακίου για έργα ανάπτυξης εγκαταστάσεων παραγωγής συνθετικών καυσίμων, ανακοίνωσε την Τετάρτη φημισμένη η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Porsche.

Γνωστή για την εμπειρία και τις δραστηριότητες της στο χώρο των λεγόμενων e-Fuels η εταιρία με το εύλογο όνομα “Highly Innovative Fuels” – HIF – συμμετέχει μεταξύ άλλων και στο μεγάλο έργο του πιλοτικού εργοστασίου Haru Oni, στην Punta Arenas της Χιλής, που ήδη υποστηρίζεται από την Porsche. Το εργοστάσιο έχει προγραμματιστεί, σύμφωνα με την Porsche, να ξεκινήσει την παραγωγή συνθετικών καυσίμων στα μέσα του 2022.

Τι θα προσφέρουν τα συνθετικά καύσιμα του Haru Oni

Το πρόσθετο κεφάλαιο που επενδύει η Porsche θα χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη επιπλέον εγκαταστάσεων στη Χιλή, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Αυστραλία. Αρχικά, η Porsche σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει το συνθετικό καύσιμο το οποίο θα παράγεται σε αυτές τις εγκαταστάσεις στα αγωνιστικά της αυτοκίνητα. Ενώ αργότερα, η εταιρία μπορεί να χρησιμοποιήσει το εν λόγω καύσιμο και σε «νορμάλ» αυτοκίνητα δρόμου στο εργοστάσιο και στα Porsche Experience Centres της, τα οποία προσφέρουν στους πελάτες της τη δυνατότητα οδήγησης σε πίστα.

Σύμφωνα με την Porsche τα συνθετικά καύσιμα θα μειώσουν σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2), αφού στο Haru Oni θα πραγματοποιείται παραγωγή συνθετικού καυσίμου από υδρογόνο και CO2 με χρήση αιολικής ενέργειας, κάτι το οποίο – σύμφωνα πάντα με τους ανθρώπους της Porsche - «θα επιτρέψει τη σχεδόν ουδέτερη, ως προς το CO2, λειτουργία των κινητήρων εσωτερικής καύσης».

Η Porsche υποστήριξε προηγουμένως ότι με χρήση συνθετικών καυσίμων που παράγονται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μπορούμε να φτάσουμε σε μια εκτιμώμενη μείωση κατά 85% στις εκπομπές CO2, από την οπτική γωνία του λεγομένου “well to wheel” (δηλαδή σε όλο τον κύκλο ζωής του καυσίμου, από την παραγωγή έως την καύση του) – γεγονός που θα οδηγούσε σε χαμηλότερες εκπομπές ακόμα και από ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα, εφόσον ληφθεί υπόψη και το CO2 που εκπέμπεται κατά την παραγωγή του.

Υπέρ και κατά

Ωστόσο, κάποιες ορισμένες περιβαλλοντικές οργανώσεις αλλά και άλλοι παράγοντες δεν συμφωνούν με τις εκτιμήσεις της Porsche. Για παράδειγμα η περιβαλλοντική οργάνωση “Transport & Environment” έφτασε στο σημείο να αποκαλεί αυτά τα καύσιμα μια "χίμαιρα" καθώς σύμφωνα με τις δικές της εκτιμήσεις δεν προκύπτει περιβαλλοντικό όφελος.

Πάντως, η υπόσχεση για ένα καύσιμο εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών που μπορεί να κρατήσει τα αυτοκίνητα με εσωτερικής καύσης «ζωντανά» στο δρόμο έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον και άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών. Η BMW, για παράδειγμα, έχει επενδύσει στην startup εταιρία “Prometheus Fuels”, ενώ ο Διευθυντής της McLaren, Jens Ludmann, είχε δηλώσει πριν από 1,5 περίπου χρόνο ότι η εταιρία του θα κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο δοκιμών με συνθετικά καύσιμα.

Από την άλλη πλευρά η Mazda συμμετέχει στην eFuel Alliance. Στην Alliance (Συμμαχία) συμμετέχουν μια σειρά οργανισμοί και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη που μοιράζονται το όραμα των «ουδέτερων» εκπομπών CO2, μέσω της αξιοποίησης των λεγομένων e-fuels (e-καυσίμων) και του υδρογόνου, ως αξιόπιστου και πραγματικού παράγοντα στη μείωση των εκπομπών στον τομέα των μετακινήσεων.