Νέο Nissan Qashqai: Ο πρωτοπόρος είναι και πάλι εδώ

Νέο Nissan Qashqai: Ο πρωτοπόρος είναι και πάλι εδώ

Το Nissan Qashqai υπήρξε χωρίς αμφιβολία το μοντέλο εκείνο που όχι μόνο άνοιξε το δρόμο για τη δημιουργία της πολύ δημοφιλούς σήμερα κατηγορίας των C-SUV αλλά κατάφερε και να παραμείνει στην πρώτη θέση των πωλήσεων για πολλά, πάρα πολλά χρόνια. Σήμερα, και μετά από περισσότερα από 4,0 εκατομμύρια οχήματα στους δρόμους όλου του κόσμου, το ανανεωμένο Nissan Qashqai επανέρχεται στο προσκήνιο εξαιρετικά ελκυστικό!

Τρία περίπου χρόνια από το λανσάρισμά του και αφού κατάφερε να είναι ένα από τα φαβορί για τον τίτλο “Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα” για το 2022, το Nissan Qashqai τρίτης γενιάς έχει πουλήσει περισσότερα από 350.000 κομμάτια στην Ευρώπη και επανέρχεται αισθητικά ανανεωμένο και τεχνολογικά αναβαθμισμένο για να συνεχίσει ένα μεγάλο success story της Nissan.

Και είναι αλήθεια είναι ότι το Qashqai υπήρξε εξαιρετικά δημοφιλές και στη χώρα μας, αλλά και στο εξωτερικό: είναι δε άκρως χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Μεγάλης Βρετανίας, της χώρας στην οποία κατασκευάζεται το SUV της Nissan (στο εργοστάσιο του Sunderland), όπου οι στατιστικές λένε ότι συναντάς ένα Qashqai σε κάθε 400 μέτρα! Αντίστοιχα στοιχεία για την Ελλάδα δεν διαθέτουμε, ωστόσο εκείνο που μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα είναι πως δεν είναι τυχαίο που το Nissan Qashqai βρισκόταν μονίμως στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας του από το 2008 που άρχισε να διατίθεται στην ελληνική αγορά το μοντέλο της 1ης γενιάς (με μερίδιο 40,1% στα C-SUV), μέχρι και το 2020. Και η λεπτομέρεια που έχει αξία να θυμόμαστε ότι το δημοφιλέστατο Nissan ξεκίνησε το 2008 έχοντας απέναντί του 4 αντιπάλους, για να φτάσει το 2020 να αντιμετωπίζει 36 (!) ανταγωνιστικά μοντέλα – και να είναι και τότε στην πρώτη θέση.

Το καλό πρέπει να φαίνεται

Ας δούμε όμως τι καινούριο κομίζει το ανανεωμένο Nissan Qashqai (MY2024), το οποίο αποτελεί τη μετεξέλιξη/βελτιωμένη έκδοση - “facelift” - της τρίτης γενιάς του μοντέλου που λανσαρίστηκε το 2021. Γιατί ακόμα και ένα πολύ καλό και εμπορικά πετυχημένο αυτοκίνητο πρέπει κάθε τόσο να επανέρχεται βελτιωμένο στο προσκήνιο.

Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, που ενδεχομένως να παίζει ένα λιγότερο ουσιαστικό ρόλο ως προς το τι προσφέρει το αυτοκίνητο, αλλά σε κάθε περίπτωση επηρεάζει τον υποψήφιο αγοραστή, θα σταθούμε σε δύο στοιχεία: το πρώτο και πιο χαρακτηριστικό είναι η εντελώς νέα μάσκα που προσέδωσε στο νέο μοντέλο περισσότερο δυναμισμό, και το δεύτερο – πιο διακριτικό – είναι τα πίσω φώτα που εφοδιάστηκαν με τεχνολογία led (δίνοντας τη δυνατότητα και για αυτό που λέμε «σειριακά» φλας - διαμορφώνοντας ένα πιο high tech πίσω μέρος. Για την ιστορία, να πούμε ότι η νέα μάσκα, κυριαρχείται από ένα μοντέρνο μοτίβο που παραπέμπει στην ιαπωνική παράδοση (σαμουράι) και προσδίδει δυναμισμό στην εμφάνιση του ανανεωμένου Qashqai.

Περνώντας στο εσωτερικό, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με κάτι πιο ουσιαστικό, την αναβαθμισμένη ποιότητα, με μια σειρά από νέες επιλογές υλικών σε ταμπλό και πόρτες, που προσδίδουν έναν αέρα πολυτέλειας στο Qashqai – το οποίο, έτσι και αλλιώς, μας είχε πείσει σε σχέση με την ποιότητα κατασκευής του από την πρώτη στιγμή που οδηγήσαμε την τρίτη γενιά του μοντέλου, πριν από 3 περίπου χρόνια. Ενώ κάτι που αφορά το πώς αντιλαμβάνονται οδηγός και επιβάτες την καθημερινότητα είναι η βελτίωση της ηχομόνωσης (με πιο χοντρά κρύσταλλα κλπ.) που αναβαθμίζει την άνεση - με το νέο Nissan Qashqai να διεκδικεί τον τίτλο του πιο πολιτισμένου SUV της κατηγορίας.

Ψηφιακός μετασχηματισμός

Σημαντικό στοιχείο της ανανέωσης του Nissan Qashqai αποτελεί η αναβάθμισή του στον τομέα της μικροηλεκτρονικής και των ψηφιακών υπηρεσιών, με το νέο μοντέλο να διαθέτει ένα πλήθος συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, αλλά και συστημάτων που διευκολύνουν την καθημερινότητα και προάγουν την άνεση. Μεταξύ αυτών, το εξελιγμένο Around View Monitor (AVM) που διαθέτοντας λειτουργία 3D, επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει το αυτοκίνητο όχι μόνο από ψηλά, αλλά και να επιλέγει ένα από τα οκτώ διαφορετικά σημεία προβολής των εξωτερικών καμερών, ενώ άκρως εντυπωσιακό και εξαιρετικά χρήσιμη είναι η δυνατότητα απεικόνισης του χώρου κάτω ακριβώς από το αυτοκίνητο, στοιχείο που διευκολύνει τους ελιγμούς σε στενούς χώρους με κράσπεδα κλπ.

Πολύ χρήσιμο είναι και το καινούριο σύστημα εμπρόσθιας κάμερας (180o side vision) που προσφέρει πολύτιμη πληροφόρηση όταν προσεγγίζουμε μια διασταύρωση χωρίς ορατότητα.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει επίσης το γεγονός ότι το νέο Nissan Qashqai προσφέρει τώρα ενσωματωμένες υπηρεσίες της Google, οπότε δεν χρειάζεται να συνδεθεί κανείς μέσω Android Auto για να αξιοποιήσει το Google Maps - είναι δε πολύ μεγάλη η χρησιμότητα του Google Assistant, μέσω του οποίου μπορεί κανείς με φωνητικές εντολές (δυστυχώς όχι στα ελληνικά, αλλά στα αγγλικά και άλλες γλώσσες) να ρυθμίσει, εύκολα και γρήγορα, ένα πλήθος λειτουργιών χωρίς να πάρει τα μάτια του από το δρόμο.

Εξαιρετικά χρήσιμο τέλος είναι το “Driver Assist Custom Mode”, η δυνατότητα δηλαδή που έχει ο οδηγός να επιλέξει εκ των προτέρων ποια είναι εκείνα τα συστήματα που επιθυμεί να είναι ενεργά όταν οδηγεί και να ενεργοποιεί την επιλογή του με μία μόνο κίνηση!

Αποδεδειγμένα αποτελεσματικό: το υβριδικό σύστημα e-POWER

Στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι πιο απλές ιδέες είναι συχνά οι καλύτερες λέει η Nissan προτείνοντας το υβριδικό σύστημα κίνησης “e-POWER” ως μία χαρακτηριστική τέτοια περίπτωση. Εδώ ο βενζινοκινητήρας υπάρχει για να παράγει ηλεκτρική ενέργεια για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος είναι αποκλειστικά αυτός που κινεί τους τροχούς – κάτι που σημαίνει άμεση απόδοση ροπής, γραμμική απόκριση και, σε κάποιο βαθμό βέβαια, αίσθηση οδήγησης ηλεκτρικού αυτοκινήτου - χωρίς όμως να χρειάζεται ποτέ κανείς να σκεφτεί την φόρτιση.

Ο μοναδικός ρόλος λοιπόν του προηγμένου 1,5 λίτρων (1.497 cm3)/140 kW (190 PS) 3-κύλινδρου, υπερτροφοδοτούμενου και εφοδιασμένου με τεχνολογία μεταβλητής σχέσης συμπίεσης, κινητήρα είναι η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία αποστέλλεται μέσω του μετατροπέα είτε στον ηλεκτροκινητήρα 140 kW είτε στην μπαταρία 1,8 kWh (ή και στα δύο, σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες οδήγησης). Ο κινητήρας λειτουργεί σχεδόν αθόρυβα για να παρέχει την απαραίτητη ενέργεια στην μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα, ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος. Πρόκειται για μια σχετικά απλή λύση που καταφέρνει όχι μόνο να προσφέρει άνεση στην καθημερινή οδήγηση (το Qashqai e-Power είναι αυτόματο) αλλά και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση βενζίνης.

Σημειώστε ότι από το λανσάρισμά του, τόσο στο Qashqai όσο και στο X-Trail, τον Σεπτέμβριο του 2022, η Nissan έχει πουλήσει πάνω από 160.000 οχήματα εξοπλισμένα με e-POWER στην Ευρώπη – με τους πελάτες να λατρεύουν αυτή την ηλεκτρική αίσθηση.

Ελκυστικός τιμοκατάλογος και καλοκαιρινή προσφορά

Το νέο Nissan Qashqai είναι διαθέσιμο με μια γκάμα που περιλαμβάνει γνωστές ήπια υβριδικές προτάσεις με τον βενζινοκινητήρα 1.3 DiG-T να αποδίδει είτε 140 ίππους και να συνδυάζεται με χειροκίνητο 6-άρι κιβώτιο, είτε 158 ίππους και να συνδυάζεται με το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο X-Tronic (τύπου CVT). Στην τελευταία περίπτωση υπάρχει μάλιστα και η δυνατότητα τετρακίνησης, ενώ το νέο Qashqai είναι επίσης διαθέσιμο και με το υβριδικό σύστημα e-Power, στο οποίο μόλις αναφερθήκαμε, αποκλειστικά σε προσθιοκίνητες εκδόσεις. Συνοδεύεται δε το ανανεωμένο Qashqai από έναν ενδιαφέροντα τιμοκατάλογο με τη βασική έκδοση 1.3 140PS “Unique” να κοστίζει 29.990€, την 1.3 158PS X-Tronic (επίσης “Unique”) να ανεβαίνει ελαφρά στα 32.990€, την πιο πλούσια και τετρακίνητη 1.3 158PS X-Tronic 4WD “N-Connecta” να φτάνει τα 36.990€ ενώ η υβριδική e-Power 190PS “Unique” πωλείται έναντι 39.990€.

Όμως τα καλά νέα δεν σταματούν εδώ, αφού τον Ιούλιο τρέχει μια πολύ καλή προσφορά της αντιπροσωπείας που κατεβάζει τις παραπάνω τιμές από 1.000 έως 2.000 ευρώ! Κάτι που καθιστά ακόμα πιο ελκυστικό το νέο μοντέλο.

Διαβάστε περισσότερα για το νέο Nissan Qashqai κάνοντας κλικ εδώ

Αναλυτικές πληροφορίες για τις εκδόσεις τον εξοπλισμό και τις τιμές του νέου Nissan Qashqai μπορείτε να δείτε κάνοντας κλικ εδώ

Διαβάστε περισσότερα για το υβριδικό σύστημα e-Power κάνοντας κλικ εδώ καθώς επίσης και εδώ.

Διαβάστε Περισσότερα