Το υδρογόνο κάνει καλό και στα pick up λέει η Toyota

Το υδρογόνο κάνει καλό και στα pick up λέει η Toyota

Το αναμφισβήτητα εμβληματικό pick up Hilux κάνει ένα βήμα προς το μέλλον: ο λόγος για το Toyota Hydrogen Fuel Cell Hilux, μια ειδική έκδοση με κυψέλες υδρογόνου που ετοίμασε η ιαπωνική εταιρία με την τεράστια τεχνογνωσία και εμπειρία στον τομέα αυτό, που τώρα πιάνει δουλειά και στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 στο Παρίσι.

Με συνολικά 10 πρωτότυπα Toyota Hydrogen Fuel Cell Hilux που έχουν πλέον κατασκευαστεί στις εγκαταστάσεις της Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) στο Derby της Αγγλίας, η Toyota περνάει στη φάση των δοκιμών στην πράξη του πολύ ιδιαίτερου αυτού μοντέλου, επιδιώκοντας – και με τον τρόπο αυτό – να δείξει τις δυνατότητες αξιοποίησης της τεχνολογίας των κυψελών υδρογόνου και σε αυτόν τον τομέα των μεταφορών. Πέντε από τα οχήματα αυτά υποβάλλονται σε αυστηρές δοκιμές πεδίου για την αξιολόγηση της ασφάλειας, της απόδοσης, της λειτουργικότητας και της ανθεκτικότητας τους, δημιουργώντας μια βάση δεδομένων οδήγησης και χρήσης σε πραγματικές καταστάσεις. Ενώ πέντε ακόμη υδρογονοκίνητα Hilux χρησιμοποιούνται από μια σειρά πελάτες και μέσα ενημέρωσης – θα δώσουν μάλιστα το παρών στους επερχόμενους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες του 2024, στο Παρίσι.

Με αυτόν τον τρόπο, το πρωτοποριακό project για τη δημιουργία pick-up κυψελών υδρογόνου που ξεκίνησε το Hilux τον Σεπτέμβριο του 2023, έχει περάσει στην επόμενη και τελική του φάση, σηματοδοτώντας ένα ακόμη ορόσημο στην πρόοδο της Toyota προς ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών άνθρακα.

Toyota Hydrogen Fuel Cell Hilux

Βασισμένο στο θρυλικό πλέον Toyota Hilux, που είναι πασίγνωστο για την ποιότητα, την αντοχή και την αξιοπιστία του ακόμα και στις πιο σκληρές συνθήκες, το πρωτότυπο κυψελών υδρογόνου Toyota Hilux έρχεται να δείξει πώς μπορεί να ενσωματωθεί η τεχνολογία κυψελών καυσίμου σε ένα pick-up.

Από το αρχικό του λανσάρισμα το 1968, το Hilux έχει αποδείξει έχει επιδείξει επανειλημμένα τις φοβερές του δυνατότητες, έχοντας «κατακτήσει» τον Βόρειο Πόλο, τα ηφαίστεια της Ισλανδίας, ακόμα και την Ανταρκτική, ενώ πέτυχε επίσης τρεις νίκες στο Ράλι Ντακάρ. Τώρα έρχεται το Hydrogen Fuel Cell Hilux, που διατηρώντας αυτό το αποτελεσματικό και ανθεκτικό DNA, κοιτάζει προς ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών άνθρακα.

Εξωτερικά, το υδρογονοκίνητο Hilux διατηρεί τις ίδιες διαστάσεις και την ίδια εμφάνιση με το τρέχον συμβατικό μοντέλο, στην έκδοση “extra cab”, έχει δε μήκος 5325 mm, πλάτος 1855 mm και ύψος 1810 mm. Κάτω όμως από αυτό το γνωστό «περιτύλιγμα» κρύβονται βασικά στοιχεία από το Toyota Mirai και την τεχνολογία του, η οποία έχει αποδείξει την ποιότητά της επί σχεδόν μια δεκαετία εμπορικής παραγωγής, από τότε που η Toyota παρουσίασε το παγκοσμίως πρώτο - μαζικής παραγωγής - σεντάν κυψελών υδρογόνου το 2015.

Το Toyota Hydrogen Fuel Cell Hilux έχει αναμενόμενη αυτονομία έως και 600 km – μεγαλύτερη από ό,τι θα μπορούσε να επιτευχθεί με ένα ηλεκτρικό σύστημα μπαταρίας. Ενώ χάρη στο μικρό βάρος του υδρογόνου, μπορεί να επιτευχθεί υψηλότερο ωφέλιμο φορτίο και ικανότητα ρυμούλκησης σε σύγκριση με άλλες εναλλακτικές λύσεις μηδενικών ρύπων. Το υδρογόνο αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές καυσίμου υψηλής πίεσης, η καθεμία από τις οποίες περιέχει 2,6 kg υδρογόνου – με τη συνολική χωρητικότητα του συστήματος να φτάνει τα 7,8 κιλά. Οι δεξαμενές είναι τοποθετημένες στο πλαίσιο τύπου σκάλας, πάνω στο οποίο είναι «χτισμένο» το Hilux - .

Η συστοιχία κυψελών καυσίμου πολυμερούς ηλεκτρολύτη περιέχει 330 στοιχεία και είναι τοποθετημένη πάνω από τον μπροστινό άξονα και τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα (κινώντας τους πίσω τροχούς), ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 134 kW (182 DIN hp) και μέγιστη ροπή 300 Nm. Κατά την οδήγηση, η κυψέλη καυσίμου δεν παράγει εκπομπές από την εξάτμιση, παρά μόνο καθαρό νερό με τη μορφή υδρατμών. Μια μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία αποθηκεύει την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται επί του οχήματος από την κυψέλη καυσίμου και παρέχει επιπλέον ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα όποτε χρειάζεται, είναι τοποθετημένη κάτω από τον χώρο φόρτωσης (πάνω από τις δεξαμενές υδρογόνου). Έτσι αποφεύγεται η απώλεια χώρου στην καμπίνα.

Η πολλαπλή προσέγγιση της Toyota στην ουδετερότητα άνθρακα

Επιχειρώντας με οχήματα όπως το Toyota Hydrogen Fuel Cell Hilux να προσελκύσει πελάτες, η Toyota θέτει τις βάσεις για έναν επιτυχημένο τομέα μεταφορών υδρογόνου στο μέλλον. Το έργο αντικατοπτρίζει την ευρύτερη ευρωπαϊκή στρατηγική της Toyota για την επιτάχυνση της ανάπτυξης λύσεων κυψελών καυσίμου υδρογόνου για την παροχή ουδετερότητας άνθρακα σε ολόκληρη την περιοχή. Η τεχνογνωσία δεν από το εν λόγω project έρχεται να προστεθεί στην 30ετή έρευνα της Toyota στον τομέα των κυψελών υδρογόνου και θα συμβάλει αναπόφευκτα στην ανάπτυξη της επόμενης γενιάς τεχνολογίας κυψελών καυσίμου, η οποία θα προσφέρει μεγαλύτερο κύκλο ζωής, αυξημένη αυτονομία για τα οχήματα και σημαντικά μειωμένο κόστος.

Η Toyota αναμένει ότι η Ευρώπη θα είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές κυψελών υδρογόνου έως το 2030 – και αυτό δεν αφορά μόνο τις εφαρμογές κινητικότητας, αλλά και την παραγωγή ενέργειας. Στο πλαίσιο αυτό, τον Δεκέμβριο του 2023 η Toyota Motor Europe (TME) ανακοίνωσε το Hydrogen Factory Europe, που αντιπροσωπεύει τη συντονισμένη προσέγγιση της Toyota στην εμπορευματοποίηση αυτής της τεχνολογίας, από την ανάπτυξη και την παραγωγή έως τις πωλήσεις.

Το Toyota Hydrogen Fuel Cell Hilux έρχεται να καταδείξει το ευρύ πεδίο της στρατηγικής πολλαπλών προσεγγίσεων της Toyota σε σχέση με την ουδετερότητα άνθρακα, που περιλαμβάνει διαφορετικές προτάσεις συστημάτων κίνησης: πλήρως υβριδικό, plug-in υβριδικό, ηλεκτρικό μπαταρίας, κυψέλη υδρογόνου και e-fuells – προκειμένου να καλύψει τις πιο διαφορετικές ανάγκες, διαφορετικών χρηστών.