ΗΠΑ: Προειδοποίηση προς τις αεροπορικές εταιρείες για προβληματικά πηδάλια στα Boeing 737
Shutterstock
Shutterstock

ΗΠΑ: Προειδοποίηση προς τις αεροπορικές εταιρείες για προβληματικά πηδάλια στα Boeing 737

Προειδοποίηση απηύθυνε το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ, λέγοντας πως πάνω από 40 ξένοι φορείς εκμετάλλευσης αεροσκαφών Boeing BA.N 737 ενδέχεται να χρησιμοποιούν αεροπλάνα με εξαρτήματα πηδαλίων που θα μπορούσαν να θέσουν κινδύνους για την ασφάλεια.

Το NTSB εξέδωσε την Πέμπτη επείγουσες συστάσεις για την ασφάλεια σχετικά με το ενδεχόμενο εμπλοκής του συστήματος ελέγχου του πηδαλίου σε ορισμένα αεροπλάνα 737 μετά από ένα περιστατικό του Φεβρουαρίου στο οποίο ενεπλάκη μια πτήση της United Airlines UAL.O.

Το NTSB αποκάλυψε επίσης τη Δευτέρα ότι έμαθε ότι δύο ξένοι φορείς εκμετάλλευσης υπέστησαν παρόμοια περιστατικά το 2019 που αφορούσαν τους ενεργοποιητές καθοδήγησης κύλισης.

«Ανησυχούμε για το ενδεχόμενο άλλες αεροπορικές εταιρείες να μην γνωρίζουν την παρουσία αυτών των ενεργοποιητών στα αεροπλάνα 737», ανέφερε η πρόεδρος του NTSB Τζένιφερ Χόμεντι σε επιστολή της προς τον διοικητή της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Μάικ Γουίτακερ.

Το NTSB διερευνά ένα περιστατικό του Φεβρουαρίου κατά το οποίο τα πεντάλ του πηδαλίου σε ένα 737 MAX 8 της United «κόλλησαν» στην ουδέτερη θέση κατά τη διάρκεια προσγείωσης στο Νιούαρκ. Δεν υπήρξαν τραυματισμοί στους 161 επιβάτες και το πλήρωμα.

Οι μετοχές της Boeing υποχώρησαν κατά 2,7% τη Δευτέρα.

Δεν έχει γίνει γνωστό ποιοι αερομεταφορείς ενδέχεται να χρησιμοποιούν τα εξαρτήματα

Το NTSB δήλωσε την Πέμπτη ότι δεν υπάρχουν πλέον 737 που πετούν με αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες με τους επηρεαζόμενους ενεργοποιητές, οι οποίοι ήταν εγκατεστημένοι σε ορισμένα αεροσκάφη 737 MAX και σε αεροσκάφη προηγούμενης γενιάς 737 NG που περιλάμβαναν προαιρετικό σύστημα προσγείωσης.

Το NTSB δήλωσε ότι 271 επηρεαζόμενα εξαρτήματα ενδέχεται να είναι εγκατεστημένα σε αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται από τουλάχιστον 40 ξένους αερομεταφορείς και 16 ενδέχεται να εξακολουθούν να είναι εγκατεστημένα σε αεροσκάφη που έχουν καταχωρηθεί στις ΗΠΑ και έως και 75 ενδέχεται να έχουν χρησιμοποιηθεί σε μεταγενέστερη εγκατάσταση.

Το NTSB και η FAA δεν προσδιόρισαν ποιοι αερομεταφορείς ενδέχεται να χρησιμοποιούν τα εξαρτήματα.

Η Homendy, η οποία μίλησε με τον Whitaker για το πρόβλημα την περασμένη εβδομάδα, δήλωσε ότι ανησυχεί ότι η FAA «δεν πήρε το θέμα πιο σοβαρά μέχρι να εκδώσουμε την επείγουσα έκθεση σύστασης ασφαλείας». Η FAA δήλωσε ότι λαμβάνει σοβαρά υπόψη της τις συστάσεις του NTSB και ότι έχει προγραμματιστεί να κάνει πρόσθετες δοκιμές σε προσομοιωτή τον Οκτώβριο.

Η επιτροπή επανεξέτασης διορθωτικών ενεργειών της FAA συνεδρίασε την Παρασκευή και η υπηρεσία δήλωσε ότι κινείται γρήγορα για να συγκαλέσει μια κλήση με τις επηρεαζόμενες αρχές πολιτικής αεροπορίας για να βεβαιωθεί ότι έχουν τις πληροφορίες που χρειάζονται, συμπεριλαμβανομένων τυχόν συνιστώμενων ενεργειών.

Η United δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι τα επίμαχα εξαρτήματα ελέγχου του πηδαλίου χρησιμοποιούνταν μόνο σε εννέα από τα αεροσκάφη 737 που είχε κατασκευάσει αρχικά για άλλες αεροπορικές εταιρείες και ότι όλα τα εξαρτήματα αφαιρέθηκαν νωρίτερα φέτος.

Το NTSB επέκρινε τη Δευτέρα την Boeing επειδή δεν ενημέρωσε τη United ότι τα 737 που παρέλαβε ήταν εξοπλισμένα με ενεργοποιητές «μηχανικά συνδεδεμένους με το σύστημα ελέγχου του πηδαλίου» και εξέφρασε την ανησυχία ότι άλλες αεροπορικές εταιρείες δεν γνώριζαν την παρουσία τους.

«Τα πληρώματα των πτήσεων μπορεί να μην γνωρίζουν τι να περιμένουν εάν ο ενεργοποιητής καθοδήγησης εκτροπής αποτύχει σε χαμηλό ύψος ή κατά τη διάρκεια της προσγείωσης», δήλωσε το NTSB, χαρακτηρίζοντας την αποτυχία «απαράδεκτη».

Η Boeing, η οποία αρνήθηκε να σχολιάσει τη Δευτέρα, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι είχε ενημερώσει τους επηρεαζόμενους χειριστές 737 για μια «πιθανή κατάσταση με τον ενεργοποιητή καθοδήγησης του πηδαλίου» τον Αύγουστο.

Εκπρόσωπος της ιαπωνικής All Nippon Airways 9202.T, η οποία εκμεταλλεύεται 39 αεροσκάφη Boeing 737-NG, δήλωσε την Τρίτη ότι «προληπτικά, βρισκόμαστε στα προπαρασκευαστικά στάδια της αφαίρεσης των εξαρτημάτων που επισήμανε το NTSB», προσθέτοντας ότι δεν είχε καμία επίπτωση στις δραστηριότητές της. Αξιολογεί πόσα από τα αεροπλάνα της έχουν επηρεαστεί, δήλωσε το άτομο.

Η Japan Airlines 9201.T, η οποία εκμεταλλεύεται 62 αεροσκάφη Boeing 737-800, δήλωσε ότι κανένα από τα αεροσκάφη 737 της δεν χρησιμοποιεί τα εξαρτήματα που επηρεάστηκαν, σύμφωνα με εκπρόσωπό της.