Ε65: Αθήνα Καλαμπάκα σε τρεις ώρες και κάτι...

Ε65: Αθήνα Καλαμπάκα σε τρεις ώρες και κάτι...

print_article
Το έργο συνολικού μήκους 182,1χλμ. θα αναβαθμίσει τη διασύνδεση της ενδοχώρας και θα δώσει σημαντική ώθηση στο εμπόριο, τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή.

Ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα υποδομής, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 1,397 δισ. ευρώ, ο αυτοκινητόδρομος της Κεντρικής Ελλάδας Ε65, βρίσκεται πλέον στην… τελική ευθεία. Οι εργασίες που αφορούν εξ ολοκλήρου νέα χάραξη συνδέοντας Ανατολική με Δυτική Ελλάδα και Δυτική Θεσσαλία με Δυτική Μακεδονία αναμένεται να παραδώσουν συνολικά 182,1 χιλιόμετρα μιας υπερσύγχρονης ασφαλούς οδικής αρτηρίας που θα αναβαθμίσει σημαντικά τη συνολική εμπειρία που αποκομίζουν από το ταξίδι τους οι οδηγοί.

Οι εκδρομείς του Πάσχα είχαν την ευκαιρία να κάνουν το πρώτο test drive στο κομμάτι Λαμία-Καλαμπάκα συνολικού μήκους 136 χλμ. που αφήνει πλέον στο παρελθόν τις «στροφές της Δομοκού».

Με την παράδοση των νέων τμημάτων του  Ε65 τον Απρίλιο, σε κυκλοφορία βρίσκονται πλέον 136 χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, από τον ημικόμβο επί του αυτοκινητόδρομου Α.Θ.Ε. (206,5 χλμ.) έως και τον ανισόπεδο κόμβο Καλαμπάκας. Σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα,  το Καρπενήσι, τα Τρίκαλα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, ενώ μια νέα αναπτυξιακή δυναμική θα δοθεί στον κορμό της χώρας.

Στο κομμάτι αυτό που κατασκεύασε η ΤΕΡΝΑ ΑΕ συναντάμε 11 ανισόπεδους κόμβους (Γοργοποτάμου, Καρπενησίου, Ξυνιάδας, Ανάβρας, Σοφάδων, Καρδίτσας, Προαστίου, Τρικάλων, Βασιλικής και Καλαμπάκας)  και 4 ημικόμβους (Α.Θ.Ε. Ανθήλης , Σμοκόβου και Λογγού), 3 δίδυμες σήραγγες, με μεγαλύτερη την Σήραγγα Τ2 μήκους 3 χλμ. (οροσειρά Όθρυος, Μοσχοκαριά) 31 Γέφυρες, με σημαντικότερη τη Γέφυρα του Πηνειού μήκους 595 μ. και συνολικά 27 Άνω Διαβάσεις και 41 Κάτω Διαβάσεις.

Ασφάλεια, άνεση και μείωση κόστους ταξιδιού

Η οδική άνεση και ασφάλεια αναβαθμίζονται επίσης με 5 αμφίπλευρους χώρους Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Χ.Σ.Α.), 3 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Κ.Ε.Σ.), 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας και 1 Κέντρο Εξυπηρέτησης Σηράγγων να έχουν ήδη παραδοθεί.

Σε αυτά τα 136 χλμ. στη διάθεση κάθε οδηγού βρίσκονται όπως πάντα οι υπηρεσίες οδικής ασφάλειας της Κεντρικής Οδού όπως: 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας, 4ψήφιος αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργίας, 1075, Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης και Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 801 700 7000.

Σε όλο το μήκος της διαδρομής λειτουργούν 3 κτήρια Τροχαίας και 1 κτήριο Πυροσβεστικής, ενώ έχουν σχεδιαστεί 3  Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ – Λιανοκλαδίου, Σοφάδων και Ράξας), εκ των οποίων δόθηκε ήδη σε λειτουργία ο ΣΕΑ Σοφάδων.

Στο ολοκληρωμένο τμήμα άνοιξαν 3 Μετωπικοί Σταθμοί Διοδίων -Λιανοκλαδίου στο 17,1χλμ., Σοφάδων στο 66,2 χλμ. και Τρικάλων στο 105,7 χλμ. με τιμή διέλευσης από το σύνολο των 136χλμ. στα 8,2 ευρώ- καθώς και 4 Πλευρικοί (Ανάβρας, Προαστίου, Τρικάλων και Καλαμπάκας).

Επιπλέον στον Μετωπικό Σταθμό Διοδίων Τρικάλων, στο ρεύμα προς Λαμία παραδόθηκε 1 Σημείο Εξυπηρέτησης Πελατών, ενώ μελλοντικά και με το σύνολο του Ε65 σε κυκλοφορία θα λειτουργήσει ένας ακόμα μετωπικός σταθμός στην Οξύνεια στο 151,9 χλμ.

Αθήνα-Γρεβενά σε 4 ώρες και Πειραιάς-Δ. Βαλκάνια δύο ώρες λιγότερο ταξίδι

Υπό κατασκευή από την ΤΕΡΝΑ, βρίσκονται τα τελευταία 46 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου που θα ξεκινούν από τον Α/Κ Καλαμπάκας και θα φθάνουν έως και την Εγνατία Οδό δυτικά των Γρεβενών.  

Για την κατασκευή τους λειτουργούν 2 κεντρικές και 2 υποστηρικτές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά.  

Με την ολοκλήρωση του Ε65, στα 182,1 χλμ. του νέου αυτοκινητόδρομου θα εξυπηρετούν συνολικά 14 ανισόπεδοι κόμβοι και 2 ημικόμβοι, 4 δίδυμες σήραγγες και μία μονού κλάδου, 48 γέφυρες, εκ των οποίων 35 μήκος άνω των 50 μέτρων, 33 άνω διαβάσεις και 76 κάτω διαβάσεις, 5 αμφίπλευροι Χ.Σ.Α. δικτυώνοντας ακόμη περισσότερο την ενδοχώρα.

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 αναμορφώνοντας τις οδικές μεταφορές προς τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, θα δώσει σημαντική ώθηση στο εμπόριο και την εφοδιαστική αλυσίδα, τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή.

Με τον Ε65, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, θα διευκολυνθούν οι διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη και θα προσφέρεται μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης.

Παράλληλα, θα  μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια.

Ο αυτοκινητόδρομος θα συμβάλει τα μέγιστα στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο για απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας και τη μετάβαση της σε μια βιώσιμη ανάπτυξη.

Ενδεικτικά αξίζει να αναφερθεί ότι με τον Ε65 το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, η απόσταση Αθήνα-Γρεβενά και Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών.

Η διάρκεια των αποστάσεων μετά την ολοκλήρωση του Ε65