Ανεβάζει στροφές ο Πειραιάς μετά το αδύναμο ξεκίνημα

Ανεβάζει στροφές ο Πειραιάς μετά το αδύναμο ξεκίνημα

Σταδιακά οι κλάδοι που υπέστησαν τη μεγαλύτερη φθορά από την πλευρά της ζήτησης αρχίζουν να επανακάμπτουν και να εμφανίζουν αυξητικούς ρυθμούς στα μεγέθη τους. Ο τουρισμός και ο μεταφορές είναι από τους κλάδους που υπέστησαν σημαντικές απώλειες κατά την περυσινή χρονιά, φαίνεται όμως ότι με την αύξηση των εμβολιασμών και τα νέα ταξιδιωτικά πρωτόκολλα η τάση γυρίζει από το Μάιο. Το ίδιο ισχύει και για τα εμπορευματοκιβώτια τα οποία αντανακλούν το άνοιγμα του εμπορίου και την αύξηση της ζήτησης σε καταστήματα, εμπορικές αλυσίδες και Malls. 

Το καθολικό lockdown του πρώτου διμήνου στοίχησε στον τζίρο του ΟΛΠ καθώς η μείωση που παρατηρήθηκε στο συγκεκριμένο διάστημα έφθασε το 13% ή 109 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια. Τον Μάρτιο ωστόσο η τάση αντιστράφηκε με την εμπορευματική κίνηση να ξεπερνά εκ νέου τα 400 χιλιάδες TEUs τον μήνα να δείχνει αύξηση 10,1% και στο τρίμηνο η μείωση να μαζεύεται στο 5,8%. Ο Απρίλιος έρχεται με φόρα να μειώσει και άλλο την ψαλίδα σε σχέση με πέρυσι: Η κίνηση διατηρήθηκε πάνω από τα 413 χιλιάδες TEUs εμφανίζοντας αύξηση 5,2% σε σχέση με πέρυσι και μειώνοντας πλέον την απόσταση από το 2020 στο τετράμηνο στο 3,1%.

Οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ είναι το πιο κερδοφόρο κομμάτι του ΟΛΠ το 2020, συνεισέφεραν 54 εκατ. ευρώ σε λειτουργικά κέρδη, 49,5 εκατ. ευρώ σε καθαρά κέρδη και σχεδόν το μισό τζίρο του ομίλου (66,5 από τα 132,9 εκατ. ευρώ). Η κλείσιμο της ψαλίδας και το χτίσιμο δυναμικής δεν περιορίζεται μόνο στους δύο προβλήτες.

Τα καλά νέα που ήρθαν από τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων τον Απρίλιο είναι βέβαιο ότι θα χτίσουν τζίρο και κέρδη στις αποθήκες που αφορούν εκτελωνιστικές υπηρεσίες. Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή τα καινούργια αυτοκίνητα ανέρχονται σε 36.943 έναντι 25.816 το α' τετράμηνο του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 43,1%.

Βέβαια το σύνολο των αυτοκινήτων της χώρας δεν έχει εκτελωνιστεί από τις αποθήκες του ΟΛΠ, ωστόσο οι τάσεις δείχνουν μια εξαιρετικά ισχυρή τάση στο ξεκίνημα της χρονιάς. Επομένως, και εδώ θα πρέπει να αναμένουμε κερδοφορία η οποία θα προσεγγίσει τα 3 εκατ. ευρώ από 1,3 εκατ. ευρώ στην περυσινή χρονιά. 

Για την κρουαζιέρα η οποία πρακτικά πέρυσι είχε μόνο δύο μήνες συνεισφοράς τα πράγματα αναμένονται πολύ καλύτερα. Σύμφωνα με πληροφορίες για το υπόλοιπο του 2021 έχουν προγραμματιστεί 453 αφίξεις, από τις οποίες 251 αφορούν αφίξεις επιβίβασης, 190 αφίξεις διέλευσης και 12 αφίξεις για εφοδιασμό, νούμερα σαφώς καλύτερα από τις περυσινές 76 αφίξεις και τους 16.640 επιβάτες. Επισημαίνεται ότι το 2019 είχαν πραγματοποιηθεί 622 αφίξεις πλοίων και 1.098.091 επιβάτες. 

Στην πρόσφατη παρουσίαση της εταιρίας στο πλαίσιο του Συνεδρίου των εταιριών μεσαίας κεφαλαιοποίησης της ΕΧΑΕ η διοίκηση εκτίμησε ότι η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων θα επιστρέψει φέτος στα επίπεδα του 2019 δηλ. στα 5,65 εκατ. ευρώ.

Με αυτά τα δεδομένα η  χρήση οδεύει σε κερδοφορία που θα προσεγγίσει τα 34 εκατ. ευρώ έναντι 31,5 το 2019 και 35,5 εκατ. ευρώ το 2019. Η αποτίμηση βρίσκεται στις 15 φορές τα προσδοκώμενα κέρδη και οι ικανοποιητικές μερισματικές αποδόσεις της εταιρίας (€0,4 το 2020, €0,539 το 2019) δικαιολογούν την προσοχή μας. 

Πώς εξελίσσεται η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων στο πρώτο τετράμηνο της χρονιάς

Πηγή: ΟΛΠ

Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.