«Πράσινο φως» στη WeRide για τη μεταφορά επιβατών χωρίς οδηγό στην Καλιφόρνια
Shutterstock
Shutterstock

«Πράσινο φως» στη WeRide για τη μεταφορά επιβατών χωρίς οδηγό στην Καλιφόρνια

Πράσινο φως στην κινεζική εταιρεία αυτόνομων οχημάτων WeRide για να δοκιμάσει τα οχήματά της χωρίς οδηγό με επιβάτες στην Καλιφόρνια.

Το βήμα αυτό γίνεται καθώς η WeRide ξεκινά τη διαδικασία για να εισαχθεί στο αμερικανικό χρηματιστήριο με αποτίμηση σχεδόν 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η χρονική συγκυρία συμπίπτει επίσης με αναφορές ότι το Υπουργείο Εμπορίου εξετάζει το ενδεχόμενο απαγόρευσης των κινεζικών συνδεδεμένων οχημάτων - στα οποία περιλαμβάνονται και τα αυτόνομα οχήματα - λόγω ανησυχιών για την εθνική ασφάλεια. 

Από τις 2 Αυγούστου, η WeRide κατέχει δύο άδειες από την Επιτροπή Δημόσιων Υπηρεσιών της Καλιφόρνιας: Μια πιλοτική άδεια οδήγησης και μια πιλοτική άδεια οδήγησης χωρίς οδηγό. Και οι δύο επιτρέπουν στη WeRide να δοκιμάζει τα οχήματά της σε δημόσιους δρόμους μεταφέροντας επιβάτες - η πρώτη με έναν οδηγό ασφαλείας πίσω από το τιμόνι και η δεύτερη χωρίς αυτόν.

Δεν επιβάλλονται ακόμη χρεώσεις

Οι άδειες δεν επιτρέπουν ακόμη στη WeRide να χρεώνει τους επιβάτες για τις διαδρομές, και η υπηρεσία δεν είναι διαθέσιμη στο ευρύ κοινό. 

Η WeRide δεν απάντησε σε αιτήματα για περισσότερες λεπτομέρειες, συμπεριλαμβανομένου του αν έχει αρχίσει να μεταφέρει επιβάτες με τα αυτόνομα οχήματά της. Εκπρόσωπος της CPUC δήλωσε στο TechCrunch ότι η WeRide επιτρέπεται να δοκιμάζει στο Σαν Χοσέ και σε κοντινές περιοχές και ότι η εταιρεία έχει σήμερα 12 ενεργά οχήματα στη λίστα εξοπλισμού της.

Η WeRide δοκιμάζει τα οχήματά της αυτόνομα χωρίς επιβάτες σε δημόσιους δρόμους στο Σαν Χοσέ από το 2021, αφού έλαβε άδειες από το Τμήμα Μηχανοκίνητων Οχημάτων της Καλιφόρνια. 

Η εξάπλωση της εταιρείας στην Καλιφόρνια ήταν αργή. Το 2023, τα οχήματα της WeRide διένυσαν μόλις 42.391 χιλιόμετρα αυτόνομα στην πολιτεία, σύμφωνα με τα στοιχεία της DMV. Συγκριτικά, η Waymo διένυσε πάνω από 9 εκατομμύρια αυτόνομα μίλια. 

Η WeRide έχει μοιραστεί ελάχιστα σχετικά με τα σχέδιά της για την εμπορευματοποίηση στην Καλιφόρνια. Η άδειά της CPUC σημειώνει ότι η WeRide «περιορίζεται στη χρήση οχημάτων που χωράνε λιγότερα από 16 άτομα, συμπεριλαμβανομένου του οδηγού».

Αυτός ο όρος - ο οποίος δεν υπάρχει στις άδειες της Waymo, της Cruise ή της Zoox - θα μπορούσε να αφορά τους διαφορετικούς τύπους οχημάτων της WeRide. Εκτός από ένα ρομποταξί, η WeRide έχει κατασκευάσει επίσης ένα ρομποτικό λεωφορείο, το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει έως και 10 επιβάτες. 

Η WeRide αυτοδιαφημίζεται ως η πρώτη εταιρεία αυτόνομης οδήγησης στον κόσμο που λειτουργεί και δοκιμάζει σε 30 πόλεις σε επτά χώρες. Η νεοσύστατη εταιρεία κατέχει άδειες αυτόνομης οδήγησης σε δημόσιους δρόμους σε τέσσερις χώρες: Εκτός από το ρομποταξί και το ρομποτικό λεωφορείο, η WeRide εργάζεται επίσης σε ένα ρομποτικό όχημα (για την παράδοση αγαθών), ένα ρομποτικό οδοκαθαριστή και ADAS για κατασκευαστές ΟΕΜ.