Είναι το Bigster ένας πρωταγωνιστής στο έργο που λέγεται SUV;

Είναι το Bigster ένας πρωταγωνιστής στο έργο που λέγεται SUV;

Στη μεγάλη διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου που αυτές τις μέρες (14 έως 20 Οκτωβρίου) στο Παρίσι, οι προβολείς της δημοσιότητας φωτίζουν το εντελώς νέο SUV της Dacia, η οποία έχει προ πολλού πει το… απεταξάμην στο «ανατολικό» παρελθόν της. Το Bigster, λοιπόν είναι μια εντελώς νέα πρόταση, που διευρύνει τη γκάμα της εταιρίας και φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει στη δημοφιλέστατη κατηγορία των C-SUV, συνδυάζοντας έντονη σχεδίαση, εξελιγμένο/εξηλεκτρισμένο τεχνολογικό προφίλ, εξαιρετικούς χώρους για επιβάτες-αποσκευές και, φυσικά, την παραδοσιακά κορυφαία σχέση τιμής και εξοπλισμού.

Εμφανισιακά το Bigster είναι «κομμένο και ραμμένο» στα μέτρα του αγοραστικού κοινού στο οποίο απευθύνεται, κερδίζοντας τις εντυπώσεις με το “τζιποειδές” και ιδιαίτερα επιβλητικό παρουσιαστικό του που τονίζεται από, τις σεβαστές διαστάσεις του αμαξώματος (μήκος 4,57, πλάτος 1,81 και ύψος 1,71 μέτρα), τις ιδιαίτερες σχεδιαστικές λεπτομέρειες, αλλά και τη μεγάλη απόσταση που απέχει το πάτωμα από το έδαφος – η οποία φθάνει τα 22 εκατοστά! 

 Οι ομοιότητες με το μικρότερο αδελφό, το Duster δηλαδή, είναι προφανείς καθώς έχουμε και εδώ ένα αιχμηρό αμάξωμα, «στολισμένο» με την εντυπωσιακή μάσκα που φέρει το νέο εταιρικό λογότυπο, τα ευμεγέθη πλαστικά προστατευτικά Starkle στους θόλους των τροχών/ στα πλαϊνά μαρσπιέ και στις προστατευτικές ποδιές εμπρός-πίσω, ενώ ίδια ακριβώς είναι και η σχεδίαση των προβολέων και των πίσω φαναριών (τεχνολογίας LED αμφότερα). Οι μοναδικές διαφορές που μπορεί κανείς να εντοπίσει είναι, ο αυξημένος πίσω πρόβολος του αμαξώματος και οι μεγαλύτεροι τροχοί 19 ιντσών.

Η χρήση της πλατφόρμας CMF-B για το «χτίσιμο» του Bigster, πέραν της αυξημένης στρεπτικής ακαμψίας, επιδρά άκρως θετικά και στον τομέα της ευρυχωρίας καθώς το μεταξόνιο φθάνει τα 2,70 μέτρα εξασφαλίζοντας τεράστιους χώρους για πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους. Σημειώστε ότι τα 667 λίτρα χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ το τοποθετούν αυτοδίκαια στις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας του, επιπλέον δε είναι και άκρως λειτουργικό, χάρη στη διαμόρφωση 40/20/40 των πίσω καθισμάτων (που διαθέτουν και λειτουργία αναδίπλωσης ‘Easy Fold’), αλλά και χάρη στη δυνατότητα φόρτωσης αντικειμένων μεγάλου μήκους (έως 2,7 μέτρα). Εκτός από την αφθονία χώρων το σαλόνι του Bigster διακρίνεται επίσης και για τον προσεγμένο διάκοσμο, ο οποίος για μία ακόμα φορά θυμίζει σε μεγάλο βαθμό το Duster (βλ. τιμόνι, οθόνη αφής 10,1 ιντσών, ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών), με τη μοναδική διαφορά να εντοπίζεται στη κεντρική κονσόλα, η οποία εν προκειμένω είναι υπερυψωμένη και πιο ογκώδης.  

Ο βασικός εξοπλισμός, άνεσης, ψηφιακής τεχνολογίας, συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού είναι πληρέστατος, περιλαμβάνοντας μεταξύ πολλών άλλων διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρική πέμπτη πόρτα, γυάλινη πανοραμική οροφή, επαγωγική φόρτιση smartphone, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα κ.α.. 

Όσον αφορά στη γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων σημειώνουμε δεν υφίστανται πετρελαιοκινητήρες στη γκάμα του νέου μοντέλου. Αντ’ αυτών συναντούμε τέσσερις εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης με βενζινοκινητήρες - δηλαδή πλήρως υβριδικά αλλά και ήπια υβριδικά συστήματα κίνησης 48V – αλλά και μία υγραεριοκίνητη έκδοση που εξασφαλίζει ελκυστικά χαμηλό κόστος κίνησης. 

Bigster HYBRID 155 

Το Dacia Bigster είναι το πρώτο μοντέλο του Renault Group που κινείται από το ολοκαίνουργιο σύστημα κίνησης HYBRID 155, συνδυάζοντας έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 107 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν ηλεκτροκινητήρα 50 ίππων και έναν κινητήρα μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης), μια μπαταρία 1,4 kWh (230V) και αυτόματο ηλεκτρικό κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων (τέσσσερις για τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως και δύο για τους ηλεκτροκινητήρες). 

Αποδίδει αυξημένες μέγιστες ισχύ και ροπή (+ 15 ίππους/ + 20Nm αντίστοιχα), με μέγιστη τιμή τα 170Nm μόνο για τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως), αλλά και μεγαλύτερη ικανότητα ρυμούλκησης που φθάνει περίπου τον ένα τόνο (+250κιλά). Παράλληλα χάρη στη βελτιστοποιημένη διαχείριση της λειτουργίας του κινητήρα, τη αυξημένη ικανότητα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα αλλά και τη δυνατότητα αμιγούς ηλεκτροκίνησης (σε ποσοστό έως 80% του χρόνου κίνησης εντός πόλης) προσφέρει χαμηλότερες κατά 6% οικονομία καυσίμου και εκπομπές ρύπων CO2. 

Bigster TCe 140 

Πρόκειται για το κινητήρα που βασίζεται στο TCe 130 ο οποίος διατίθεται και στο νέο Duster. Συνδυάζει ένα 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρου που λειτουργεί σε θερμοδυναμικό κύκλο Miller (βελτιστοποιημένη απόδοση και μειωμένες θερμικές απώλειες) με ήπια υβριδική τεχνολογία. Η μέγιστη απόδοση του είναι 140 ίπποι και προσφέρεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

Bigster ECO-G 140 

Εδώ η επιλογή αφορά σε ένα σύστημα κίνησης που συνδυάζει, διπλό καύσιμο (βενζίνη/ LPG) με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 V η οποία  υποστηρίζει τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του 1,2 λίτρου. 

Κατά το μοτίβο λειτουργίας με υγραέριο, το νέο Bigster ECO-G 140 εκπέμπει κατά μέσο όρο 10% λιγότερο CO2 από έναν αντίστοιχο μη υβριδικό βενζινοκινητήρα. Τα δύο ρεζερβουάρ που είναι τοποθετημένα κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ, περιέχουν συνολικά 99 λίτρα καυσίμου (50 λίτρα βενζίνη και 49 λίτρα υγραέριο), αποφέροντας αυτονομία που φτάνει έως και τα 1.450χλμ! 

Bigster TCe 130 4x4 

Η τετρακίνητη έκδοση διαθέτει σύστημα τετρακίνησης (με τέσσερα προγράμματα λειτουργίας Auto, Snow, Mud/Sand και Off-Road και σύστημα υποβοήθησης κατάβασης Hill Descent Control) μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, και ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V για μεγιστοποίηση της απόδοσης που λειτουργεί υποβοηθητικά στον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,2 λίτρων. 

Οι πωλήσεις του νέου Dacia Bigster αναμένεται να ξεκινήσουν τον Απρίλιο 2025.